Opdracht

Hoe kan Locinox als B2B speler awareness creëren rond zijn poortsluiters met het oog op upselling?

AB communicatie Anders bekeken Waregem Locinox poortsluiters social media

Uitdaging?

B2B speler Locinox is wereldwijd marktleider in de ‘gate & fencing’ wereld. Daar hoort ook de ontwikkeling en productie van poortsluiters bij. Een nicheproduct dat zijn eigen problematiek en uitdagingen kent maar met veel potentieel.

Dus klopte Locinox bij AB aan met een duidelijke vraag: hoe brengen we de poortsluiters extra onder de aandacht en creëren we bij de aanbieders van onze producten een automatische reflex om naast de toegangspoorten ook poortsluiters aan te bieden?

Ohh, en ‘by the way’, installateurs zijn niet de enige doelgroep. Vergeet ook de (tuin)architect als voorschrijver niet, de poortfabrikant, de groothandelaar in ijzerwaren en … de eindconsument.

Challenge accepted!

Oplossing

Locinox poortsluiters worden onvoldoende in combinatie met andere producten verkocht. Het zou echter een evidentie moeten zijn: een poortsluiter is als het deksel dat op het potje van de poort past en is een extra veiligheid als het over afsluiting gaat.

De redenen waarom dit niet voldoende aandacht krijgt, zijn divers, en voor de verschillende doelgroepen anders. Neem nu de installateur. Kent hij het concept en de voordelen van een poortsluiter genoeg? Durft hij dit mee aanbieden? Zal hij het technisch kunnen installeren? We identificeren diverse drempels bij elke stakeholder in dit verhaal. Hindernissen die makkelijk aan te pakken zijn door de juiste voordelen te beklemtonen vanuit de leefwereld van de doelgroep. Als we bijvoorbeeld naar de installateur kijken: poortsluiters leveren hem meer aanzien, gemoedsrust en een hogere ‘revenue’ op!

AB beslist om de focus op de meerwaarde te leggen, i.p.v. op de techniciteiten (vaak de valkuil bij B2B). En we nemen de onwetendheid weg door de doelgroepen te fotograferen in herkenbare situaties en te voorzien van quotes die telkens een vooroordeel behandelen. De sterke rode draad en eenduidige storyline over de verschillende doelgroepen heen is duidelijk: de tevredenheid die van de getuigen afstraalt. Meteen de titel van dit traject: we noemen het de ‘smile’-campagne 🙂.

En AB gaat verder dan een sterk concept. Er wordt een volledig plan van aanpak voor Locinox uitgetekend. We voorzien een aantal lagen en stappen, zoals interne communicatie, implementatie in bestaande tools (vb website, sales presentatie, …), nieuwe communicatietools (vb krant, event, dm, …) en een online campagne. Ook de opvolging en analyse van de resultaten zijn daarin voorzien. Meer info over dergelijk plan?

AB communicatie Anders bekeken Waregem Locinox poortsluiters social media
AB communicatie Anders bekeken Waregem Locinox poortsluiters social media

Resultaat

  • Het resultaat mag er zijn, oordeel gerust zelf.

  • Een tevreden klant … en een tevreden crew, getuige de ‘making off’-beelden …

  • Elke doelgroep kan zichzelf nu terugvinden in de campagne en de aandachtspunten die voor hem of haar belangrijk zijn, gecoverd zien.

  • Een dikke win-win is het gevolg.

AB communicatie Anders bekeken Waregem Locinox poortsluiters social media
AB communicatie Anders bekeken Waregem Locinox poortsluiters social media
Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy