Opdracht

Zet het grote publiek aan om de banden te wisselen bij Profile Tyre Centre

Profile bandencentrale technieker

Uitdaging?

Gezien de Covid-lockdown stellen mensen vaak de bandenwissel uit. En ze reizen ook veelal met de auto. Toch is het voor de veiligheid zeker belangrijk om banden te wisselen. Profile biedt bovendien een gratis veiligheidscheck aan bij de bandenwissel.

Enerzijds sensibilisering en awareness creëren, anderzijds naamsbekendheid voor Profile. Daarnaast een concrete actie voeren: gratis veiligheidscheck door een afspraak te maken op de website.

Oplossing

Radio is het ideale medium om brand awareness te boosten en aan te zetten tot actie. En bovendien de ideale manier om een breed maar relevant publiek aan te spreken.

Enerzijds bereiken we de bestuurder die opnieuw de weg opgaat in zijn wagen. Anderzijds zijn er veel mensen die thuis naar de radio luisteren.

De radiospot is drie weken (apr-mei) te horen op Radio 2 en StuBru.

  • De radiospot is een succes. Men heeft veel afspraken kunnen inplannen. Bovendien krijgt Profile heel wat fijne reacties op de radiospot. Dat merken ze tot op de werkvloer in hun servicecentra.

  • Radio blijkt de juiste keuze. Onderzoek van de VRT-Studiedienst bevestigt de populariteit van radioluisteren tijdens de coronacrisis: 1 op 4 Vlamingen luistert meer naar radio. Lees er alles over in deze blog van de VAR.

  • We kijken uit naar een vervolgcampagne.

Sofie Braem - Marketing Communications Manager Profile Belux

Sofie Braem Profile Bandencentrale testimonial website AB communicatie anders bekeken waregem

De strategische sparringsessie met AB hielp ons een heel eind op weg om onze plannen voor het komende jaar verder te concretiseren.

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy