Vaak gestelde vragen (FAQ)

1

“Het communicatie landschap is tegenwoordig een doolhof. Ik raak er mijn weg in kwijt. Hoe biedt AB mij een houvast?”

Er zijn wel duizend manieren en middelen om te communiceren. Begin er maar aan als marketeer. Bij AB vertrekken we altijd vanuit een breed helikopterzicht. We pinnen ons nooit vast op 1 oplossing, maar maken keuzes op basis van een grondige crossmediale denkoefening.
We zijn nu eenmaal het unbound advertising agency en binden ons niet aan een vastgeroest stramien. We zijn kritisch, stellen jouw vroegere keuzes in vraag en begeleiden je stap voor stap naar de oplossingen.

 

• Daag ons gerust uit

Download deze gratis tools die je houvast bieden (Conversie optimalisatie tips, priority checklist marketeers, content kalender …)

Boek een strategische sparringsessie

Boek een creativity workshop

• Bestel een website audit

2

“'Unbound' of 'ongebonden' klinkt fancy, maar wat betekent dat in mensentaal?”

Op kantoor werken we in containers, maar we denken nooit in hokjes, vakjes of mediakanalen. We zijn ongebonden. Wel denken we onafhankelijk en neutraal met jou mee. Wat zijn de touchpoints met je doelgroep? Waar vinden we die mensen, wat is de beste manier en het ideale moment om hen aan te spreken? Pas als we daar antwoord op hebben, kiezen we de middelen, brengen we jouw verhaal, zorgen we dat alles perfect op elkaar inspeelt en elkaar versterkt! Dat is efficiënt communiceren, dat is wat we ‘ongebonden’ noemen. Of ‘unbound’, wat ook staat voor het beste van good old ‘push’-advertising (outbound’), bv. via tv, radio, advertenties, dm … en online content creëren (‘inbound’), vindbaar én deelbaar maken op basis van zoekgedrag van mensen. Denk aan SEO, social media optimization, blogs, content marketing … Lees meer over onze ongebonden aanpak.

En ontdek ook hoe ‘unbound’ er in de praktijk kan uitzien:

3

“Ik weet precies wat ik wil en hoef geen grote strategieën. Kan ik bij AB terecht voor een kleinere, duidelijk afgebakende opdracht?”

Zeker. Starten doen we graag vanuit ons ‘cafetariaprincipe’: onze menukaart met keuze te over. Graag het complete degustatiemenu? Prima, soms heb je nood aan een uitgebreide denkoefening over je merk en je business. Maar vaak helemaal niet. Onze kaart staat vol slimme oplossingen waar we veel ervaring mee hebben en die we snel leveren. Marketeers die exact weten wat ze willen, bedienen we à la carte met die gerechten. Crossmediaal, offline en online, ervaring zat. Ideaal als jij gewoon een bureau zoekt dat jouw probleem snapt en het antwoord in huis heeft. Een promotieactie, direct mail, eenvoudige site, zelfs voor een kortingsbon draaien we onze hand niet om. Soms moet je de dingen niet moeilijker maken dan ze zijn. Slim vakwerk voor jouw merk volstaat – kijk maar hoe we dat aanpakken.

4

“Welk werk van AB toont het best wat jullie doen?”

The proof of the pudding is in the eating. Dus nodigen/dagen we je graag uit om eens samen te werken. Wat in 1989 begon met het ontwerp van een visitekaartje voor Kömmerling, mondde uit in nationale communicatiecampagnes … tot op vandaag! Van communicatiestrategie tot en met het ontwerp voor een beursstand:

Contacteer ons

• Of bekijk hier ons werk

5

“Is AB weer zo’n agency dat braaf afwacht tot ik bel?”

Wees gerust: vaak zijn we je voor. Waarom denk je dat AB al 35 jaar bestaat? Mochten we al die tijd hebben zitten wachten tot onze klanten een vraag stelden, dan was het al lang afgelopen met ons. Klanten die al jaren met ons samenwerken – en zo zijn er veel – noemen ons een ‘no-nonsens bureau dat van aanpakken weet, met een snelle, flexibele service’. Of in het West-Vlaams: nie zeveren, … maar leveren!

• OK, dit keer mag jij ons voor zijn: stel gerust je vraag

6

“Wat houdt de no-nonsens attitude van AB in?”

De eerste die ‘s ochtends bij AB binnenkomt, zet de bullshitdetector aan. ‘s Middags leggen we een hype of twee tussen onze boterhammetjes. Als we professioneel ons punt maken en we weten dat jij het niet graag zal horen, doen we dat lekker toch. Onverbloemd en allesbehalve op kousevoeten. Zelfs al loopt onze Koen de helft van de tijd op zijn sokken rond.

Verder delen we zoveel mogelijk kennis met jou: dan kan jij er zelf mee aan de slag, je bouwt je eigen expertise uit, je business wordt daar beter van en wij kunnen dan op tijd naar huis. Tussendoor overleg je met de mensen die effectief voor jouw merk werken, niet enkel met de account-die-trouwens-wel-wat-meer-in-zijn-mars-heeft-dan-doorgeefluik-zijn-voor-het-werk-van-een-ander.

Met een beetje geluk ontmoet je zelfs die rare creatieven die altijd gelijk willen hebben. Af en toe lossen we hun leiband. Want contact tussen klant en creatie stimuleert samenwerking en wederzijds begrip. Zo’n bureau zijn wij.

7

“Hoe kan AB als bureau van 35 jaar oud tegelijk bakken ervaring hebben en toch vernieuwende oplossingen aanbieden?”

Het klopt dat de eisen op het vlak van specialisatie de laatste jaren enorm uitgebreid zijn, vooral op het digitale vlak. Elk specialisme vraagt om een ander profiel: performance, SEO, SEA, social marketing, development, programmatie en ga maar door. Ook klassieke profielen om campagnes te creëren blijven nodig. Dat is onhaalbaar voor één bureau, tenzij je zodanig groot bent dat je alles covert. Maar wij willen geen big agency zijn. Wij zijn klein, wendbaar, flexibel en toch impactvol.

Daarom bestaat ons team uit een evenwichtige mix van mensen met flink wat kilometers op de teller en jonge wolven. Waar nodig vullen we onze roedel verder aan met specialisten die nog beter thuis zijn in de materie. Onze Gentse digitale hub is daar een mooi voorbeeld van.

Leer ons beter kennen

8

“Waar zitten de digitale specialisten bij AB?”

We injecteerden onze digitale marketing, web & development in een Gentse digitale hub. Op die manier kunnen we topexperten inzetten voor elke digitale niche die een project nodig heeft. Maar voor jou als klant maakt dat allemaal niks uit.

• Lees er hier meer over

9

“Ik wil een project met AB doen. Hoe verloopt dat concreet?”

Ons doel is: je marketing- en communicatiezorgen wegnemen. Dat doen we zo:

Transparant

In de eerste plaats door transparant te zijn. Werkwijze, plan van aanpak en duidelijke offertes vooraf. Budgettaire afspraken waar we ons aan houden. Tarieven die je op eenvoudig verzoek krijgt. We werken op projectbasis of in regie. Gepresteerde uren houden we netjes bij en kan je altijd inkijken.

Hands-on

In de tweede plaats via onze dedicated projectmanagers. Hun pro-actieve en nauwgezette opvolging bekoort je zeker. Elke dag hollen die olijkerds achter de creatieve teams die wanhopig proberen te ontsnappen aan de deadline (en aan de zweep van de projectmanager). Ja, onze hands-on mentaliteit is legendarisch: we zijn denkers, maar ook doeners. Verwacht daarom na een eerste voorbereidende meeting geregeld tussentijdse overlegmomenten met jou. Korte lijnen tussen klant en bureau!

Teamwork

Ons team in één lijn samengevat? Generation dinosaur meets twenty something hipsters. Of iets verkoopsvriendelijker geformuleerd: de ideale mix tussen jaren ervaring en jong geweld. Voeg daar nog ons netwerk aan toe van externe specialisten en je weet: “bij AB mag ik innovatief en stevig doordacht werk verwachten”. Binnen de lijntjes als het moet. Erbuiten zodra het kan.

Het volle menu of à la carte

Ken je ons beroemde cafetariaprincipe al? Daarbij ga je voor het volle degustatiemenu, van strategie tot en met uitvoering (productie), of je kiest voor cherry picking à la carte in functie van je doelgroepen, je doelstellingen en je middelen. Die middelen zetten we slim in – creatief slim, mediaslim, budgettair slim. Zo haal jij het maximum uit onze allround aanpak. Daarom ook is onze portfolio zo divers.

Eerst zien?

Kom eens langs in onze kantoren. Je snapt meteen waarom ze zo populair zijn bij onze klanten en waarom ze graag een ommetje maken voor een meeting ten huize AB.

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy