Waarom AB een echt campagnebureau is

Hou jij van half werk? Wij ook niet. Op zich is er niks mis met een beperkte afgebakende opdracht, soms heb jij als marketeer inderdaad niet meer nodig. Maar na al die jaren weten we het wel: een compleet en goed doordacht verhaal is simpelweg beter voor je merk. Eerst de voorbereiding met een grondige briefing en het sparringwerk tussen agency en klant. Daarna samen timmeren aan een onderscheidende positionering, een clevere strategie en een tactisch plan dat we mooi mixen in de juiste middelen en media. Dan wordt het stilaan concreter en vatten we dat hele merkverhaal samen in pakweg een manifesto of misschien wel een nieuwe baseline … zo voel je stilaan dat alles vorm krijgt. Maar hola, dat is nog maar het fundament. Wacht tot onze creatieven eraan beginnen. Een nieuwe huisstijl, een nieuw logo? Een website? Video, radio, dm, POS? Wat je merk ook nodig heeft, we gaan ervoor, tot de finale uitrol van alle creatie. Dat is het ‘echte’ campagnewerk: coherent, consequent, slim.

“We zijn op ons sterkst als we het hele plaatje coveren: van communicatiestrategie tot het uitrollen van de campagnes.”
KOEN VERBAUWHEDE - accountdirector