Bekijk hier een kleine greep uit onze cases of selecteer een categorie in de navigatie hierboven onder ‘cases‘.

merk-DNA's

Als je merkidentiteit je gezicht is, is je merk-DNA het hart, de kern van je organisatie. Het is een merkpaspoort dat je maar zelden aan de buitenwereld moet tonen, maar waar essentiële zaken op staan zoals je kernwaarden, kernbelofte, doelgroepen ... Hoe begin je aan die zoektocht naar je eigen DNA en hoe breng je die tot een goed einde, met een scherpe positionering en (re)branding? Die weg leggen we samen met jou af via interactieve sessies en workshops. Hieronder vind je enkele prikkelende cases.

communicatie- & contentstrategieën

Ontdek hier hoe je vanuit je algemene merkstrategie samen met ons komt tot een ijzersterke communicatie- & contentstrategie die elkaar aanvullen en versterken. Dat is de toetsteen voor de uitrol van je positionering en van alle creatieve content die daarop volgt. Klinkt wat theoretisch? Over naar de praktijk hieronder.

cross channel campagnes

Kan 1+1 ook 3 zijn? In onze mixed media campagnes alleszins wel. Bekijk hier enkele cases en zie hoeveel sterker een campagneconcept wordt als het mooi toepasbaar is in verschillende media.

activatiecampagnes

Laat je hier verrassen door enkele activaties die zowat altijd vertrekken vanuit eenvoudige maar pertinente vragen. Hoe activeer je je merk én je doelgroep? Hoe zet je ze aan tot meer dan passief consumeren? Met activaties creëren we een directe band tussen jou en je publiek. Die interactie is cruciaal. Meestal is een activatie tijdelijk, maar altijd is ze conform met je positionering en je merkwaarden. Nieuwsgierig naar een activatie op jouw maat? Daag ons uit.

employer branding campagnes

Grasduin even door onze cases en ervaar hoe we tegenover de schaarste op de arbeidsmarkt rijke recruteringsideeën zetten. Benieuwd hoe we jouw bedrijf top-of-mind maken bij de juiste profielen? En hoe we die high potentials goesting doen krijgen om de stap naar solliciteren te zetten? Overleg met ons en ontdek hoe we dat voor anderen hebben aangepakt.

online campagnes

De online wereld deint steeds verder uit. Kijk hier maar naar de variatie in ons digitaal werk. Maar wat maakt een online campagne succesvol? Het zet je dat op poten? Hoe monitor je alles, zodat je kan bijsturen en verfijnen? De antwoorden op die vragen zijn al net zo elementair als de online campagne zelf.

offline campagnes

Zelfs in een hyperdigitale wereld durven wij resoluut opteren voor een exclusief offline campagne. Dat merk je meteen aan de cases hier. Die getuigen vaak van eigenzinnige keuzes, maar waarom ook niet? Precies omdat niemand anders het nog durft, zijn de impact en de resultaten vaak veel groter en is offline als alternatief perfect te verantwoorden.

radiocampagnes

Hoe kan je een radiopubliek dat vooral géén reclame wil horen toch 10, 30 of 60 seconden boeien? Luister naar onze spots en oordeel zelf. Wat is het geheim van een goeie radiospot? Geen radiospot maken, maar wel radio maken. Radio is hét auditieve medium bij uitstek. Speel dus met geluiden. Radio is ook een verhalend medium. Ga dus gerust voor emotionele storytelling. En als je zometeen enkele commercials beluistert, vraag je dan af wat onze auditieve vondsten voor jouw merk kunnen betekenen.

TV-campagnes

Als je onze tv-spots hier bekijkt, voel je hopelijk de liefde voor het medium. Waarom blijven we fan van tv? Omdat je voor een branding campagne naar het brede publiek nu eenmaal beter mikt op de kijkers van Thuis of Familie. Omdat zelfs jongeren nog lineair tv kijken als ze het de moeite vinden. Omdat we daar met een goede mediaplanning en een even goede tv-spot naadloos op inspelen. Enjoy!

creatieve vondsten

Hoe noem je de combinatie van een eenvoudig beeld en een pakkende slogan die elkaar versterken? Een vondst, een idee. Zoals je hier in enkele cases ziet, beheersen we dat vak. Dat moet ook, want opvallend veel van onze klanten vragen daar om. En of ze gelijk hebben: een goede vondst vat de essentie van je boodschap samen.

design

Welkom, designliefhebber! Proef hier het betere grafische werk van AB. Met cases die aantonen hoe grafisch design je merkpositionering en -invulling naar een hoger niveau tilt. Hoewel niemand een logo of huisstijl bewust zit te analyseren, geeft het design wel een aantal onbewuste signalen mee. High-end elegantie of volkse toegankelijkheid vereisen een totaal andere grafische insteek. Maar genoeg theorie. Ontdek de praktijk hieronder.

(re)branding

Ontdek hier ons recente rebranding-werk en ervaar hoe aan elke rebranding een boeiend denkproces voorafgaat. Het gaat nooit om zomaar een nieuwe naam, een nieuw logo, een nieuwe grafische invulling. Onze creatieven leven zich helemaal in je merk en je doelgroep in. En leven zich dan helemaal uit om dat op een knappe tekstuele en visuele manier weten te vertalen, tot en met een compleet nieuwe huisstijl.

video

Ga zitten en geniet van onze video-oogst. Een heel gevarieerd menu. Animatievideo's, explainer filmpjes, testimonials .. video is het medium om een groot bereik te halen. Korte, snappy social video's. Voor scherpe targeting met een activerend kantje zijn social video's geknipt.

events

Als jouw event meer moet zijn dan 'Waar is da feestje!', zit je goed bij AB. Eerst zien en dan geloven? Laat je hier inspireren door enkele voorbeelden. Je zal merken hoe wij een event bekijken als een gecondenseerde vorm van een activatie. Zoals alles wat we doen, vertrekken we vanuit een sterk en origineel idee dat past bij je uitstraling en je waarden.

social content

Geen social content zonder content strategie en content plan. Laat je aangenaam verrassen door de cases en vraag jezelf af jij ook zo planmatig en strategisch onderbouwd werkt. Nee? Je hebt nochtans zoveel te vertellen zonder dat je het zelf beseft. Hoog tijd dus om de koppen bijeen te steken met AB, op zoek te gaan naar de content die jouw organisatie zo uniek maakt en met je social content een versnelling hoger te schakelen!

influencers

Hier komt nog een tekstje

websites

'Every page is a homepage.' Bekijk hier wat we daarmee in de praktijk bedoelen en hoe we dat implementeren in onze webbuilding. En besef: het is maar één klassieke uitspraak die we vaak gebruiken in de aanloop naar de ontwikkeling van nieuwe websites. Dat werk vooraf nemen we serieus. Wireframing, toptaken definiëren, SEO ... voor we ook maar aan het webdesign denken, zijn voorbereiding én overleg een must. Volstaat een rechtoe-rechtaan informatieve website? Of heb je een webshop in 8 talen nodig? Jouw behoeften en die van je bezoeker staan voorop. Wij zetten de juiste experten voor je aan het werk. Resultaat: een vindbare, gebruiksvriendelijke en performante site.

app's / configurators / tools

Sommige tools zoals configurators, matchmakers, webfilters ... vergen doorgedreven maatwerk . Ontdek hier enkele tools waarmee we bijzonder complexe processen in een eenvoudige, gebruiksvriendelijke en visueel aantrekkelijke flow hebben gegoten. Automatisering op mensenmaat!