Uitdaging?
Het PVC schrijnwerkmerk Kömmerling maakt zich los van het Duitse moederbedrijf Profine. Althans online met een door AB gemaakte gloednieuwe website. Zes maand later voert Duitsland een volledige rebranding door. Hoe vang je dat op?
Opdracht
Het PVC schrijnwerkmerk Kömmerling maakt zich los van het Duitse moederbedrijf Profine. Althans online met een door AB gemaakte gloednieuwe website. Zes maand later voert Duitsland een volledige rebranding door. Hoe vang je dat op?
Eerst nemen we grondig de nieuwe Duitse huisstijlregels door. Gezien de meeste landen een kloon van de Duitse website hebben, zijn er geen specifieke voorschriften. Maar er zijn genoeg andere tools beschikbaar die ons toelaten om ‘in de geest van’ te werken. We maken eerst statische designs van de verschillende templates en laten die goedkeuren. Erna gaat onze developer aan de slag.
Hieronder zie je het resultaat links ‘voor’ en rechts ‘na’ de rebranding.
Oordeel anders gerust zelf. Dat kan hier.