Opdracht

Breng structuur, duidelijkheid en design in de wildgroei van de Triplaco-entiteiten

AB communicatie Anders Bekeken Waregem Creatie rebranding Triplaco en Triplacoustics

Uitdaging?

Ja, het familiebedrijf Triplaco is al decennia voornamelijk met hout bezig. Maar het bos en de bomen? Door overnames, evoluties, vreemde en eigen merken is het overzicht een beetje zoek.

Oplossing

Enkele strategische communicatievergaderingen tonen snel aan dat er dringend nood is aan structuur. De basisactiviteit ‘plaatmaterialen’ werd doorheen de jaren verrijkt met het verzagen en bewerken van panelen (overname ‘Beveka Productions’), de productie van maatwerkdeuren (overname ‘Huylebrouck Deuren’) en de ontwikkeling van het eigen merk Printacoustics. Hallo kroket?

Eerst dient de merkarchitectuur op orde gezet te worden: we brengen alles onder het hoofdmerk Triplaco en twee hoofdunits: ‘panels’ en ‘customized interior doors’. Printacoustics wordt het nieuwe eigen merk Triplacoustics voor akoestische oplossingen, maar onder de ‘panels’. De elevator pitch (beschikbaar op triplaco.be) stelt A4-gewijs orde op zaken.

Onze designers kunnen nu verder aan het werk: nieuwe logo’s voor de merken en voor de business units. Een compleet nieuwe huisstijl en tal van communicatie-uitingen.

AB communicatie Anders Bekeken Waregem Creatie rebranding Triplaco en Triplacoustics

Dat was even slikken voor het familiebedrijf – sinds 1830 … maar objectiviteit en nuchter redeneren doen hun werk. We vangen aan met interne communicatie en bewerken vervolgens de klanten en prospecten van de vroegere afdelingen. Stap voor stap worden de communicatie-uitingen verder uitgerold, tot ieders grote voldoening.

AB communicatie Anders Bekeken Waregem Creatie rebranding Triplaco en Triplacoustics

Resultaat

  • Maak hiernaast kennis met de complete gedaanteverwisseling van het bedrijf en de afdelingen

  • Lees hier alvast de volledige en uitbundige reactie van Barbara De Rekeneire

AB communicatie Anders Bekeken Waregem Creatie rebranding Triplaco en Triplacoustics

Barbara De Rekeneire - Marketing Manager

AB communicatie Anders Bekeken Waregem Barbara Deryckenaere triplaco

Hmmm, jullie sterke punten? Daar moet ik niet lang over nadenken. Een bijzonder groot inlevingsvermogen in onze sector, jullie verdiepen jullie er echt in en denken echt actief met ons mee als partner die echt kritisch meedenkt ipv gewoon uit te voeren wat wij denken. Jullie waren ons altijd twee stappen voor, denken aan de dingen waar wij niet onmiddellijk aan denken om Triplaco toekomstproof te maken. Er zaten bijzonder straffe mensen met kennis van zaken aan de overkant van onze tafel. De ontwikkelde huisstijl past volledig bij wie we zijn: eenvoudig maar toch stijlvol en met een knipoog naar onze core business (platen in de T) & duurzaamheid (door kleurgebruik). Een 100% tevreden klant dus. We weten dat we vanaf nu steeds op jullie terug kunnen vallen en dat jullie ons zullen begeleiden waar nodig. Kortom, AB haalde ons uit onze comfortzone. En, oh boy, wat voelt ons nieuwe jasje nu zo ongelooflijk comfortabel aan!

AB communicatie Anders Bekeken Waregem Creatie rebranding Triplaco en Triplacoustics