Hoe het klassieke Dekimo-merk vervelt naar het alternatieve Alberic

AB communicatie Anders Bekeken Waregem Alberic rebranding

Uitdaging?

De Kortrijkse afdeling van het internationale Dekimo (electronics, software and mechatronics manufacturing) heeft een onderscheidende visie en wil zich losmaken uit het overkoepelende keurslijf. Anders dan Dekimo wil het nieuwe ‘X’ de volledige journey voor productinnovatie aanbieden, van idee tot de productie van series.

Oplossing

Enkele kennismakende gesprekken monden uit in een plan van aanpak met ruwe budgetering. Op zoek gaan naar een nieuwe naam is de start van een vloeiende samenwerking. Via een long en short list wordt ‘Alberic’ geboren. Een oude mannennaam die symbool staat voor de verzameling aan talenten van alle frisse hoentjes die in het bedrijf werken.

Onder de vlag ‘New gen products’ steekt de start-up-met-35-jaar-ervaring van wal. We tekenen het eigentijdse logo, ontwerpen de dynamische huisstijl en stampen in een recordtempo een volledig nieuwe en tweetalige website uit de grond.

AB communicatie Anders Bekeken Waregem Alberic rebranding
AB communicatie Anders Bekeken Waregem Alberic rebranding

Resultaat

  • Iedereen is razend enthousiast want ‘de mayonaise pakt’.

  • Klanten, prospecten, medewerkers en management herademen door de nieuwe frisse wind die door het bedrijf waait.

  • Bekijk de nieuwe Alberic-website hier.

AB communicatie Anders Bekeken Waregem Alberic rebranding
Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy