Opdracht

Hoe geef je het B2B viennoiseriemerk Gourmand een heerlijke facelift?

AB communicatie Anders bekeken Waregem creatie design rebranding Gourmand

Uitdaging?

Met de komst van enkele nieuwe mensen waait er een nieuwe wind door 40 jaar Gourmand Pastries. Dagelijks méér dan een miljoen diepvries croissants maken is een ding. Fris communiceren naar de B2B doelgroep is een ander paar mouwen.

Oplossing

Gezien het bestaande materiaal onvolledig en niet altijd consequent is, werken we eerst aan de basis. Aan het logo raken we niet, maar we voegen een horizontale en 40-jaar versie toe.

Vervolgens ontwerpen we een essentiële style tile: de tegel bevat veel designelementen die bepalend zijn voor de grafiek van web, print, social, … het is de basis voor de stationary, de sales tools (flyers, brochures, catalogi, …), de social media templates en een e-letter template. Alles komt keurig in een 34 blz tellende brand guide.

Als kers op de croissant ontwikkelen we een gloednieuwe website in 7 talen, die zich specifiek naar de B2B doelgroepen richt. Een grondig keywordonderzoek in de verschillende talen ligt aan de basis van de SEO-proof  website.

 

AB communicatie Anders bekeken Waregem creatie design rebranding Gourmand
AB communicatie Anders bekeken Waregem creatie design rebranding Gourmand

Resultaat

  • De appetite appeal spat van de communicatiemiddelen.

  • Met de nieuw ontwikkelde communicatiemiddelen en brand guide heeft iedereen nu een handig houvast.

  • Een dikke bravo aan de dames van Gourmand Pastries die in amper anderhalve maand tijd de website vulden met meer dan 70 producten in 7 talen!

  • Proef hier zelf eens van de nieuwe Gourmand Pastries website.

AB communicatie Anders bekeken Waregem creatie design rebranding Gourmand
AB communicatie Anders bekeken Waregem creatie design rebranding Gourmand