Oplossing
We startten met een visienota waarbij we een kritische blik werpen op de huidige situatie, de vraag en de to do’s/aanbevelingen. We zoomen verder in op de doelgroep voor wie we de rebranding opzetten en uitrollen. We brengen de verwachtingen en doelstellingen in kaart.
Vervolgens gaan we over tot een voorstel voor het nieuwe logo (inclusief beeldmerk) van Het Pand. Daarbij hoort een duidelijke baseline: winkel-geniet-ontmoet. Deze is gebaseerd op wat eerder in de visienota aan bod kwam. De iconografie toont aan wat Het Pand allemaal in petto heeft. We evoceren de lichtreclame op de 2D-renders van het gebouw en ontwerpen een gloednieuwe website.
Bij de uitrol van de rebranding hoort vervolgens ook een communicatieplan en een draaiboek die de overgangsfase, opening en latere communicatie duidelijk maken. Gaande van de Pandkrant, affichage, advertenties en online tools tot video, lokale radio en events. Tot slot voorzien we ook voldoende duiding en een pakket voor de handelaars. Zij zijn immers de ambassadeurs van Het Pand.