Opdracht

Communiceer dat het nieuwe Pand zoveel meer is dan een winkelcentrum in Waregem

Het Pand rebranding AB waregem

Uitdaging?

Het Pand wordt volledig verbouwd. Bij die vernieuwing horen een nieuw logo en een nieuwe branding, een nieuwe uitstraling dus. Bestaande klanten moeten opnieuw de weg naar Het Pand vinden. Nieuwe klanten moeten uit de brede regio aangetrokken worden. Daarnaast moeten we ook alle handelaars overtuigen om met z’n allen aan één zeil te trekken om zo sterker uit de hoek te komen.

Radiospot Grandioze heropening Het Pand

Taal ligt gevoelig in Waregem. Is het algemeen nederlands? Is het dialect? Oordeel zelf!

0:00

Oplossing

We startten met een visienota waarbij we een kritische blik werpen op de huidige situatie, de vraag en de to do’s/aanbevelingen. We zoomen verder in op de doelgroep voor wie we de rebranding opzetten en uitrollen. We brengen de verwachtingen en doelstellingen in kaart. 

Vervolgens gaan we over tot een voorstel voor het nieuwe logo (inclusief beeldmerk) van Het Pand. Daarbij hoort een duidelijke baseline: winkel-geniet-ontmoet. Deze is gebaseerd op wat eerder in de visienota aan bod kwam. De iconografie toont aan wat Het Pand allemaal in petto heeft. We evoceren de lichtreclame op de 2D-renders van het gebouw en ontwerpen een gloednieuwe website.

Bij de uitrol van de rebranding hoort vervolgens ook een communicatieplan en een draaiboek die de overgangsfase, opening en latere communicatie duidelijk maken. Gaande van de Pandkrant, affichage, advertenties en online tools tot video, lokale radio en events. Tot slot voorzien we ook voldoende duiding en een pakket voor de handelaars. Zij zijn immers de ambassadeurs van Het Pand.

Het Pand rebranding AB waregem

Resultaat

  • Reeds enkele maanden voor de opening zijn alle handelszaken ingenomen.

  • Er volgt een grandioze lancering van het nieuwe Pand.

  • Burgemeester, schepenen en handelaars zijn razend enthousiast met het stijlvolle resultaat en met de opkomst.

Het Pand rebranding AB waregem
Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy