Opdracht

Kömmerling op de kaart zetten. De positionering van Kömmerling daarbij scherpstellen en die duidelijk maken aan de doelgroep.

Kömmerling campagen cross channel AB

Uitdaging?

Hoe kunnen we de naamsbekendheid in het kader 125 jaar Kömmerling verhogen bij de particulier? Ook de positionering moet duidelijk gemaakt worden:  pvc is een topproduct en Kömmerling heeft de beste uit pvc gemaakte ramen en deuren.

De doelgroep die we willen bereiken: Belgen en/of eigenaars tussen de 22 en 70 jaar oud met een gemiddeld tot bovengemiddeld inkomen. En het zou leuk zijn om ook architecten, bouwpromotoren en voorschrijvers te bereiken.

Three, Two, One ... and lift off

Ook in radio werkt het ruimtevaartidee auditief voortreffelijk.

0:00

Trois, deux, un, zero, ...

En de Franstaligen onder ons hebben een ietwat andere countdown.

0:00

Oplossing

We opteren voor een brandingcampagne, want het gaat over pure merkbekendheid. We vertrekken daarbij vanuit de challenger-/underdogpositie die Kömmerling in België bekleedt. We creëren stopping power door de claim dat Kömmerling geen geld steekt in de sponsoring van mega projecten, zoals particuliere ruimte-uitstapjes of sportsponsoring. Zoals sommige collega’s in België dat wel doen😌 

We leggen het zwaarste gewicht op NL en FR radiospotjes, beluister ze hiernaast. Ze worden een maand lang uitgezonden op StuBru en Classic21. 

Daarnaast voorzien we: 

  • SEA: mensen die de spot horen of algemeen iets opvangen van de campagne zoeken in Google en precies daar zijn we aanwezig met SEA en SEO (website)
  • Ontwikkeling van een conceptbeeld als uniform gegeven/herkenbare visual van de campagne (aan ruimtevaartsponsoring doen we niet)
  • Een gratis te downloaden schrijnwerkgids
  • Website kommerling125.be
  • Dealerpakketen: 
    • Dealers konden intekenen naar wens
    • Mogelijkheden: busstickers + digitaal pakket (e-mailings, e-mailsignatuur, social posts, eigen landingspagina op kommerling125.be, SEA, slideshow met beelden + campagneslogan) + lightbox + schrijnwerkgids
  • Artikels op Livios + Habitos (incl. bannering)

Kömmerling campagen cross channel AB

  • De campagne wordt door de particulieren en door de dealers bijzonder gesmaakt!

Kömmerling campagen cross channel AB
Kömmerling campagen cross channel AB
Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy