Uitdaging?
Hoe motiveren we mensen om uit hun luie zetel te komen, hun afgedankt klein elektro van zolders en uit kasten te halen en tot bij Recupel te brengen?
Opdracht
Hoe motiveren we mensen om uit hun luie zetel te komen, hun afgedankt klein elektro van zolders en uit kasten te halen en tot bij Recupel te brengen?
Met Recupel On Tour activeren we het grote publiek om zoveel mogelijk elektrotoestellen te deponeren in het popup inzamelpunt op een centrumlocatie. Er zijn liefst 40 lokale acties over gans België.
Inwoners krijgen een leaflet in de bus, gepersonaliseerd per stad. We zetten de actie ook in de kijker op regionale tv en op de website is alle info te vinden.
Wie langskomt, kan deelnemen aan het digitale Recupel-game. Educatie en entertainment ineen!
Een mooi voorbeeld van betekenismarketing: je merk concreet doen ingrijpen in het leven van mensen. Deze relevante zingeving gaat net een stapje verder dan de vrijblijvende fun van experience marketing.
En de inzamelcijfers mogen er ook wezen! Ontdek ze hieronder.
De 40 lokale acties leveren in totaal 14.365 ingezamelde toestellen op. Dit is 100.000 kilogram ingezameld elektro. Sommige dagen wordt tot 12 ton ingezameld!
Elke actie krijgt heel wat aandacht in lokale media.
De actie is zo succesvol dat we ze het jaar nadien herhalen, met een B2B-luik erbovenop. Daarbij zamelen we elektro in op bedrijventerreinen.
Meer zien? Bekijk hier het complete verhaal en gebruik onze 8 tips als leidraad om zelf uit te pakken met succesvolle betekenismarketing.
BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL
Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!