Opdracht

Nieuwe naam, nieuw logo en nieuwe huisstijl voor notarissen. Unilexa is geboren!

Uitdaging?

‘Geassocieerde notarissen Van Cauwenbergh en Ducatteeuw’ hebben een zogenaamd MSK opgericht (een Meerstandplaatsenkantoor – in mensentaal: een kantoor van meerdere notarissen op verschillende standplaatsen). Doel: hun associatie uitbreiden met minstens twee nieuwe kantoren/notariaten.

Qua naam zijn er verschillende mogelijkheden.

1. Aan de huidige naam van de associatie nieuwe notarissen toevoegen, met als gevolg een ellenlange naam die geen mens nog kan onthouden.

2. Of een beroep doen op AB om een fris klinkende nieuwe naam te bedenken en daar meteen deze opdracht aan te koppelen: nieuw logo, baseline, huisstijl en zelfs een Instagram pagina.

Oplossing

De nieuwe naam Unilexa koppelt het gegeven ‘associatie’ (Uni-) aan de wettelijke aspecten van het beroep (‘lex’ is het Latijn voor wet) en aan de ‘A’ van Antwerpen, de regio waar alle Unilexa-notarissen zich bevinden.

Onder het Unilexa-logo voorzien we bij elk notariaat plaats om de eigen naam toe te voegen. Handig op visitekaartjes, briefhoofden, sociale media, enz. Zo herkennen cliënten meteen hun oude vertrouwde notaris.

Resultaat

  • Hoeveel nieuwe notariaten er nog bijkomen, ze vinden allemaal moeiteloos hun plaatsje onder de Unilexa-paraplu, zonder hun vroegere naam, reputatie en eigenheid te verliezen.

  • Een tevreden klant. Net zoals andere waar we name search voor deden. Wist je bijvoorbeeld dat we ook de namen bedachten van projectontwikkelaar KUB, Fideris (borgstellingen) en – niet de recentste, wel de bekendste – Quick Step?

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy