Opdracht

Hoe maken we meer consumenten warm voor surimi van Vici?

Uitdaging?

Om te beginnen: surimi is niet bij iedereen gekend. En onbekend is onbemind natuurlijk. Daarnaast hebben we d.m.v. een nulmeting ondervonden dat wie surimi wel al kent, vaak niet weet wat het precies is.

Er bestaat een foutieve perceptie. ‘Surimi’ heeft veelal een negatieve / ongezonde bijklank, tot zelfs de scheldnaam ‘frikandel van de zee’. Terwijl het in werkelijkheid heerlijke witte vis is.

Tot slot blijkt ook uit interviews dat mensen zich niet bewust zijn van de verschillende momenten en de vele manieren waarop ze van surimi kunnen genieten.

Kortom: er is nood aan ‘educatie’ én inspiratie om mensen te tonen hoe en wanneer je surimi eet. Aan de slag!

Oplossing

We willen in eerste instantie duidelijk maken wat het product juist is.

  • Wat is surimi?
  • Wat zit erin? Is het gezond?
  • Is het betrouwbaar?
  • Is het een dikmaker?

We communiceren zo transparant en neutraal mogelijk en zetten dus in op informeren.

Dit doen we met een 90″ durende branded content video. Daarvoor werken we samen met iemand die echt in het product gelooft en dit ook wil uitdragen. Influencer en foodblogger Amylia van Cook A Meal is the perfect match.

Naast de video zetten we in op native artikels (online + print) met inspirerende gerechten. Ons doel? Van sensibiliseren via inspireren uiteindelijk activeren: mensen stimuleren om surimi effectief te proberen.

surimi vici campagne crosschannel AB

Resultaat

  • Ik heb het gevoel dat ik meer surimi gezien heb dan K3’ en ‘Wat doen die stukjes programma in mijn surimi-reclame?’ waren enkele reacties die spontaan bij Amylia binnenstroomden. We zijn dus meteen goed gelanceerd. Met een campagne die ons 2 weken aanwezigheid gaf op VTM, VTM 2, VTM 3 en VTM 4 en 5 weken op VTM GO weet ons verhaal heel wat mensen te bereiken.

  • Daarnaast zijn ook de native artikels een schot in de roos. Ze vallen bijzonder in de smaak in Vlaanderen.

  • We zien dat ook de banners rond de artikels en als retargeting prima hun werk doen.

  • Conclusie van Vici: “dat smaakt naar meer.”

  • Graag diepgaander resultaten? Aarzel niet om ons te contacteren.

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy