Opdracht

Helpt Elkander vervelt tot woonmaatschappij VIVUS

AB communicatie Anders Bekeken Waregem Vivus creatie en design rebranding logo huisstijl

Uitdaging?

De Vlaamse Overheid beslist dat er vanaf 2023 per gemeente of stad maar één maatschappij sociale woningen mag bouwen, verhuren en verkopen. Zodoende worden Helpt Elkander uit Waregem, Mijn Huis uit Harelbeke en het RSVK Waregem officieel één woonmaatschappij ‘Zuid-West-Vlaanderen-Midden’. Deze nieuwe organisatie, die ongeveer 3.300 woningen beheert, heeft nood aan een nieuwe naam, een nieuw logo en een nieuwe huisstijl.

Lang leve VIVUS

De nieuwe naam voor de woonmaatschappij wordt het levendige VIVUS. We opteren voor een kleine ronde letter, die open- en menselijkheid uitstraalt en we creëren een beeldmerk dat een V voorstelt, samengesteld uit twee kleurrijke ‘schakels’. De baseline voor de nieuwe organisatie spreekt beloftevol voor zich: ‘de vitale schakel naar een woning’.

De huisstijl wordt uitgerold aan de hand van stationary zoals visitekaarten, briefhoofden, enveloppen, notablokken, … en tal van communicatiemiddelen zoals advertenties, affiche’s, flyers, mappen, folders, vlaggen, gagets, balpennen, …

AB communicatie Anders Bekeken Waregem Vivus creatie en design rebranding
AB communicatie Anders Bekeken Waregem Vivus creatie en design rebranding

Resultaat

  • Na twee rondjes ontwerpen is het logo rond en kan alles snel en binnen de krappe timing mooi uit- en afgewerkt worden.

  • De drie organisaties die samengevoegd werden, kunnen zich allen goed vinden in de nieuwe grafiek.

  • De eerste reacties van buitenstaanders op de vernieuwde communicatiemiddelen zijn erg lovend.

  • Bekijk hier andere huisstijlen van AB.

AB communicatie Anders Bekeken Waregem Vivus creatie en design rebranding
AB communicatie Anders Bekeken Waregem Vivus creatie en design rebranding
Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy