Opdracht

Hoe communiceer je over een compleet nieuwe koers die Deweer Art Gallery wil varen?

Uitdaging?

Hoe vertel je aan je publiek dat je je activiteiten als wereldwijd gerenommeerde kunstgalerie, en na 40 jaar, in de huidige vorm stopzet en met een nieuw concept op de proppen komt?

Oplossing

Het is vooral belangrijk om de trouwe kunstverzamelaars en -liefhebbers niet tegen de schenen schoppen, maar hen stilaan laten begrijpen dat dit de gemaakte keuze is, en tegelijk hen teasen met iets nieuws.

Voor Deweer Art Gallery communiceren we meer dan een jaar lang onder de titel ‘Bye, bye and hello’ teasend dat er een tijd van afscheid (bye bye) in aantocht is … maar ook iets nieuws (hello).

Betekent de stopzetting ook het einde van de samenwerking met AB? Nee hoor. Bart en Gerald Deweer verlenen hun medewerking aan een nieuw kunsthoofdstuk. Eentje waarvoor AB de naam bedenkt en het design van drukwerk en social posts doet: Platform 6a by Deweer.

Dat brengt de erfenis van de voorbije 40 jaar samen met een hernieuwde invulling van hun visie: hun kunstdromen delen in een platform met verzamelaars, kunstenaars en het grote publiek. Op naar de volgende 40 jaar? Wie weet.

  • We slagen erin om duidelijk en consequent het nieuws op te bouwen en gedurende langere periode Deweer top of mind te houden. Het ‘slechte nieuws’ draaien we Cruyff-gewijs in een voordeel om. De verkoop is ongezien ‘booming’.

  • Het nieuwe Platform 6a wordt uitstekend onthaald en herbergt intussen oa de privé collecties van Marc Coucke en van Tanguy en Bieke Van Quickenborne.

  • Is het resultaat dat je na het lezen van deze case ook iets neteligs te communiceren hebt en zoek je daarvoor een ervaren en welbespraakte partner? Neem dan zeker contact met ons op!

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy