Opdracht

Hoe pak je een event voor apothekers origineel aan en creëer je beleving?

AB communicatie Anders Bekeken Waregem design creatie event Studio Clement Pharma Forward

Uitdaging?

Na jaren radio-door-corona-stilte willen apotheekinrichter Studio Clement en robotontwikkelaar Meditech opnieuw aanknopen met de traditie van ‘Apothekersdagen’.

AB wint samen met een eventpartner de pitch om daar een allesbehalve traditioneel event van te maken. De apotheeksector staat immers onder druk door de digitale revolutie. Apothekers moeten zichzelf heruitvinden. Studio Clement/Meditech wil hen het toekomstgericht pad tonen tijdens een innovatieve en verfrissende event benadering.

Weg van een huisbeurs met commerciële insteek. Het moet een je-moet-er-geweest-zijn networking en branding event worden waar expertise, inspiratie, productaanbod en entertainment perfect met elkaar blenden.

Dat de communicatie aanpak hier een cruciale rol speelt, hebben ze bij Studio Clement/Meditech alvast goed begrepen. Werk aan de winkel!

Oplossing

Ongeveer een jaar voor het event wordt ons concept ‘Pharma Forward’ al geboren. AB tilt meteen de naam, het concept, de filmpjes en de pré-communicatie naar een hoger niveau.

We stippelen een uitgekiende communicatieflow uit. E-mailmarketing zet de machine in gang met teaser-, uitnodigings- en opvolgmails. Een prikkelende online video onthult al een tip van de toekomstsluier. Ook sociale media en postale uitnodigingen leiden naar de eventwebsite.

Vervolgens komt bij de organisatie van het event (dat doorgaat in het bedrijf) heel wat kijken om het thema volledig tot leven te brengen: van signalisatie op de parking tot aankleding van de eventruimte, fotografie, video, …

We ontvangen 1.500 aanwezigen verdeeld over twee inspirerende dagen. Interactieve workshops en grote namen als sprekers dompelen het publiek onder in het thema ‘de apotheek van de toekomst’. Aangepaste animatie, originele catering, avondfeest, … maken de beleving compleet. Een aftermovie zorgt dat het event blijft nazinderen.

AB communicatie Anders Bekeken Waregem design creatie event Studio Clement Pharma Forward

Resultaat

  • Veel kennisdeling dankzij de eventformule en mix van aanwezigen: organisatoren, standhouders, sprekers en apothekers.

  • Iedereen super tevreden, dixit klant: “Ons event is zeer goed verlopen, veel enthousiaste klanten en exposanten”.

  • Massa’s content opportuniteiten voor het marketingteam op basis van alle gedeelde inzichten tijdens het event…

  • Bekijk zeker de aftermovie om de aanpak en sfeer te proeven.

AB communicatie Anders Bekeken Waregem design creatie event Studio Clement Pharma Forward
Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy