Opdracht

Initial: communicatie en organisatie lanceringsevent rond wassen met vloeibare koolstofdioxide (LCO2)

Gili

Uitdaging?

Wassen zonder water als een revolutionaire oplossing in de markt zetten naar de juiste doelgroepen toe. Brandweermensen bijvoorbeeld. Hun kleding komt dagelijks in contact met giftige stoffen. Een gewone waterwas haalt die gevaarlijke stoffen er maar voor de helft uit, terwijl LCO2 -reiniging voor 98% zuivert.

Wassen met LCO2 is vandaag in Europa nog niet gekend. Initial (nu gekend als CWS) heeft dus een primeur te pakken en die willen ze maximaal uitspelen.

Oplossing

Fix the basics. Bij een productlancering is er sowieso nood aan sales ondersteunend materiaal. Wassen met LCO2 is niet zo simpel. Maar we willen het wel eenvoudig brengen. AB giet het complexe verhaal in een aantrekkelijk verhaal dat maximaal inspeelt op de leefwereld van de brandweermannen.

  • Een folder zet de voordelen van LCO2 wassen in de kijker.
  • Informatieve e-mails en content voor de website.
  • Een event, want de opstart van deze nieuwe dienstverlening verdient extra aandacht. We nodigen pers en brandweerkorpsen uit.

Voor het event bedenken een sterke creatieve metafoor: het thema “de magie van de wetenschap”. Want wassen met water is toch wel wat magisch… nietwaar!? Niemand beter dan Gilli om met een relativerende knipoog die magische boodschap te ontkrachten in zijn intermezzo’s. De aanwezigheid van Minister Schauvlieghe trekt dan weer de aandacht van de pers en zorgt voor de nodige credibiliteit.

De receptie nadien in ‘wetenschappelijke’ setting omvat bediening in labojassen, met drank gevulde proefbuisjes en food bowls met witte rook.

AB staat in voor het koepelconcept, ondersteunt de organisatie van het event, verzorgt de uitnodigingen en de opvolging, inclusief persbericht.

Resultaat

  • Een succesvol B2B-event, met heel wat earned media: gratis media-aandacht in lokale en nationale media.

  • Initial is vanaf nu een voorkeurpartner van brandweerkorpsen en dé referentie als het gaat over LCO2-reiniging.

  • Het bewijs dat B2B-communicatie verre van saai moet zijn. Benieuwd naar nog meer creatief B2B-werk? Check deze creatieve DM die we bedachten voor CWS (het vroegere Initial dus) of deze wereldrecordpoging voor Initial.

Initial event AB
Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy