Opdracht

Hoe verhogen we voor KUB de aanwezigheid en het bereik op sociale media?

Uitdaging?

Hoe zetten we sociale mediakanalen in om aan mensen duidelijk te maken wie projectontwikkelaar KUB is, wat KUB doet en wat de USP’s zijn van KUB en om daar learnings uit te halen voor KUB zelf?

Oplossing

We splitsen de corporate content op in afgebakende thema’s waarover we posten: regionale verankering, sfeer, duurzaamheid, investeerders en actualiteit.

We volgen de berichtprestaties (liken, reageren, delen), interacties (acties uitgevoerd vanuit het bericht) en ontdekkingen (volgers, bereik, weergave’s) op de voet.

Resultaat

  • We zien een duidelijke evolutie in weergaves en likes. De posts met de beste scores op dit vlak zijn deze over de teambuilding (sfeer) en over het spandoek aan ‘t Kloefke (actualiteit). Geen wonder: dergelijke zaken scoren over het algemeen goed. De post over de teambuilding bvb. brengt veel mensen in beeld – inclusief tagging. Leuk voor diegenen die ze kennen en die deze post zien verschijnen. Daarnaast is dit makkelijk te verwerken content die vlot bekeken en geliket wordt.

  • Ook de andere posts doen het goed en helpen om inzicht te brengen in het wie en wat van KUB en in de USP’s.

  • Het eerste artikel krijgt 290 weergaves. Het tweede al 440. Het derde 620. Mooie vooruitgang dus.

  • Ook de reacties evolueren in stijgende lijn. Learning: het gebruiken van persoonlijke foto’s is ideaal om het nodige bereik te halen en mensen te informeren over het onderwerp waarover we het willen hebben.

  • Bottomline: de mix tussen sfeer @Kub (wat zorgt voor het nodige bereik en interactie) en inhoudelijk grondiger artikels is een goede combinatie om de verschillende aspecten aan bod te laten komen.

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy