Opdracht

Een klepper van een actie voor STG: win je droombadkamer!

AB communicatie Anders Bekeken Waregem STG social content campagne win een droombadkamer

Uitdaging?

STG, vooral gekend in de B2B-sector als Sanitair Technische Groothandel , wil ook het B2C-pad betreden. Dit vraagt een andere aanpak, strategie en communicatie. Maar om de koudwatervrees te overwinnen en om kort op de bal te spelen, willen we in eerste instantie een social content campagne met een wedstrijd op de consument loslaten. We pakken uit met een badkamer-win-actie. Daarmee zetten we STG in de kijker én hebben we meteen een concrete lokker voor de consument.

In de social content campagne wordt er van de deelnemer verwacht dat hij/zij een moodboard van zijn/haar droombadkamer instuurt. Een hoge drempel, maar er valt dan ook iets waardevols te winnen: badkamerelementen t.w.v. €15.000!

De concrete vraag aan AB luidt: Hoe kunnen we de actie ‘win je droombadkamer t.w.v. €15 000’ in Vlaanderen (NL) in de kijker zetten via (diverse) online kanalen? 

Oplossing

Alles start met een visueel concept dat de social content campagne duidt én dat past binnen de huisstijl van STG. Aangepast aan de doelgroep consument weliswaar.

We werken een plan van aanpak uit waarin de inzet op Facebook en Instagram de highlights zijn. De campagne wordt ondersteund door Google Displays en nieuwsbrieven. Samen met STG bekijken we de flow voor de inzendingen op de STG-website en hebben we het over tools waar potentiële deelnemers basisbeeldmateriaal kunnen raadplegen. We plaatsen enkele voorbeeld moodboards op de landingspagina en op het Pinterest-account.

Als kers op de taart schakelen we ook influencers in, die de campagne een extra boost kunnen geven. Eén van de influencers (Evelyne van Woo Studios) zetelt in de jury ter beoordeling van de inzendingen.

 

AB communicatie Anders Bekeken Waregem STG social content campagne win een droombadkamer

Resultaat

  • Een top social campagne die de verwachtingen overstijgt!

  • We kregen in 1 maand tijd zo’n 608 inzendingen binnen. En die waren mooi uitgewerkt en goed doordacht.

  • Er zaten ook echte pareltjes tussen.

AB communicatie Anders Bekeken Waregem STG social content campagne win een droombadkamer
Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy