Opdracht

Doe aan koersmarketing voor de kasseiklassieker Nokere Koerse

Uitdaging?

Bedenk een nieuwe conceptvisual voor Nokere Koerse, liefst eentje die door pers en publiek opgepikt wordt en met de volgende USP’s:

• kasseiklassieker

• steeds belangrijker wordende voorjaarskoers

• veel grote talenten legden hier de basis van hun succes

• volksfeest

• mannen en vrouwen voor het eerst dezelfde prijzenpot

Oplossing

Om een conceptuele visual te bedenken, kies je best één of maximaal twee USP’s. Omdat we overtuigd zijn van de hoge actualiteits- en nieuwswaarde van de gelijke prijzenpot, zoeken we het dus vooral rond die insteek. En het idee van de gelijkheid op het podium haalt het.

Leuke extra: bij het lanceren van de visual teasen we enkele dagen op social media, met de vraag aan wie die benen nu eigenlijk toebehoren. Herken jij Tim Merlier en Cameron Vandenbroucke? 🙂

Resultaat

  • Een tevreden opdrachtgever.

  • De organisatie kan rekenen op heel wat media-aandacht en een pak free publicity dankzij het actueel thema.

  • Er is voor de toekomst een nieuwe toon gezet voor aantrekkelijke, sterke visuals met stopping power.

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy