Opdracht

Dampkap energielabel: hoe maak je van een kurkdroge boodschap toch een frisse campagne voor Recupel?

Einstein man onder dampkap

Uitdaging?

Vertel het grote publiek dat er een nieuw energielabel is voor dampkappen, waarop alles staat over energieverbruik, vermogen, energieklasse … zodat mensen de zuinigste toestellen kunnen kiezen. Hmm, complexe boodschappen makkelijk overbrengen: we doen niks liever.

Oplossing

Leuk gevonden toch: de hoofdrolspeler in onze campagne die tot zijn eigen verbazing plots Einstein-allures krijgt. Maar als gewone sterveling hoef je echt geen genie te zijn, zelfs niet als je alles wil weten over het energieverbruik van je dampkap. Kijk gewoon naar het energielabel.

Tien seconden volstaan om het idee in een TV-commercial uit te werken, en we rollen de campagne ook cross channel uit:

  • advertenties
  • affichage op parking C tijdens Batibouw
  • website
  • online bannering.

Resultaat

  • Een campagne die alle aandacht naar zich toe zuigt: van 0% totaal geholpen kennis over de thematiek naar liefst 35%

  • Voor Recupel bedachten we wel meer creatieve vondsten die het verschil maakten, zoals onze lampensaga bijvoorbeeld

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy