Uitdaging?
Deze koers wint elk jaar aan belang in de professionele wielerwereld. Zorg dat de uitstraling en communicatie ook een pak professioneler wordt.
Opdracht
Deze koers wint elk jaar aan belang in de professionele wielerwereld. Zorg dat de uitstraling en communicatie ook een pak professioneler wordt.
Laten we eerst gaan voor de meest gevoelige kwestie … het logo. Al jaar en dag verweven met het bouwbedrijf Danilith is het koerslogo een duidelijk knipoog naar het Danilith logo (het dak van een huisje in drie kleuren). Gezien het aangepaste logo een ‘evolutie’ moet zijn ipv een ‘revolutie’, maken we een reeks voorstellen die dichter of verderaf van het bestaande logo liggen.
Tot onze aangename verrassing kiest vzw Nokere Sport (die tot op vandaag nog altijd volledig op vrijwilligers draait) voor het meest afwijkende logo! Het vierkante beeldmerk is veel strakker, eigentijdser en verwijst naar de kasseiklassieker die deze koers is.
Van daaruit ontwikkelen we stationary, gadgets, signalisatie, huisstijl, roadbooks, … en natuurlijk jaarlijks de in het oog springende affiches.
Tot ieders tevredenheid valt de nieuwe brand helemaal in de smaak van zowel wielerliefhebbers als stakeholders.
De creatieve vondsten in de nieuwe jaarlijkse affiches worden ook door de pers gesmaakt.
De koers kreeg een nieuwe dynamische en eigentijdse uitstraling die in alles doorgetrokken wordt en daardoor heel herkenbaar geworden is.
Bekijk ook deze case.