Opdracht

Bekoor vakmannen en architecten met Recticel-catalogi

Uitdaging?

Recticel biedt topproducten aan. Net zoals vele merken trappen ze echter in de val van een ‘inside out’ benadering – ze vertrekken teveel vanuit zichzelf i.p.v. de doelgroep. Dat resulteert in erg technische productcommunicatie.

AB wordt ingeschakeld om meer nadruk te leggen op de value proposition en storytelling te integreren in de product catalogi. Bovendien moeten de catalogi zowel vakmannen als architecten kunnen bekoren. Twee verschillende doelgroepen met andere drijfveren. Tot slot is er nood aan een uniforme lijn in de catalogi en meer stopping in de covers.

Oh ja… ook Batibouw staat voor de deur. Het moet dus snel gaan! Heel wat uitdagingen.

Gelukkig heeft AB veel ervaring in de bouwsector. Ons creatief team gaat met veel enthousiasme aan de slag.

Oplossing

Na wat studiewerk krijgt Recticel de keuze uit een viertal cover richtingen, uiteenlopend van aard en de ene al wat gewaagder dan de andere. Tezelfdertijd verdiept onze content creator zich in de materie en vertaalt hij technische product features in klantvoordelen.

Het geheel wordt mooi samengebracht in 4 verschillende catalogi, opgesplitst per productgroep, rekening houdend met het specifieke profiel van de vakman. Daarnaast speelt de content ook in op de leefwereld van de architect. Twee vliegen in één klap.

Resultaat

  • En dit is het geworden!

  • Recticel, verwerker, architect en AB tevreden.

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy