Opdracht

Petrus Sour Beers packaging en design: en toen kregen de beer geeks het water in de mond

Hand met 3 flesjes Petrus Sour Beer

Uitdaging?

Ontwerp packaging en labels voor Petrus Sour Beers. En spreek de ‘beer geeks’ uit de ‘sour generation’ aan met een eigentijdse grafiek. Maar respecteer tegelijk de artisanale expertise van Petrus en de bestaande huisstijl.

Oplossing

De Petrus Sours van Brouwerij De Brabandere zijn zure bieren die eerst op de Amerikaanse markt kwamen en pas later in Europa.

Na een strategische oefening met workshops definiëren we het brand DNA, de brand essence en het brand manifesto.

Met behulp van moodboards bepalen we de stijl.

Moodboard 1:

  • op basis van authentieke houtgravures
  • geïnspireerd op de reusachtige eikenhouten foeders uit de brouwerij
  • we maken een echte gravure en afdruk van het Petrus-logo voor een super realistich effect

Moodboard 2:

  •  ‘krijtbordstijl’ – gekend van menu’s en suggesties op muren van horecazaken
  • soms zijn die voorzien van basic tekeningetjes, wat ons op het idee van infographics brengt
Petrus moodboard

Resultaat

  • De ‘chalk’-stijl is een winnaar! Brouwerij De Brabandere is enthousiast: “de packaging is heel vernieuwend, voldoende herkenbaar en zeer informatief!”

  • De video vullen we in als een soort ‘sprekende’ brochure, in dezelfde stijl uitgewerkt. Mooi meegenomen: dankzij het filmpje hoeven we minder te investeren in nieuwe fotografie, opnieuw tot grote tevredenheid van de klant.

  • Bekijk zeker ook het complete Petrus Sours verhaal, inclusief ons manifesto. En zet onze strategen en creatieven aan het werk om je eigen product packaging en design onderscheidend in de markt te zetten.

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy