Uitdaging?
De vakantie-uittocht staat voor de deur. Hoe maken we op een creatieve manier mensen ervan bewust dat ze aandacht moeten hebben voor hun autobanden? Hoe zetten we hen ook effectief aan om de bandenspanning te (laten) checken?
Opdracht
De vakantie-uittocht staat voor de deur. Hoe maken we op een creatieve manier mensen ervan bewust dat ze aandacht moeten hebben voor hun autobanden? Hoe zetten we hen ook effectief aan om de bandenspanning te (laten) checken?
Recytyre bandenspanningscampagne Zomer NL
Leuke woordspelletjes mengen de thema's 'band' en 'vakantie' om de aandacht op de bandenspanning te vestigen.
Recytyre bandenspanningscampagne Winter FR
Lukt ook in de winter en in de Franse taal!
Het AB-team houdt van slimme oplossingen. In dit geval radio – het geknipte medium om:
Dus niet of-of maar en-en. Viva radio!
Daarnaast zijn de radiospots ook te horen op Spotify. Hier zijn we dankzij de ‘in car targeting’ optie zeker zijn dat we letterlijk ìn de wagen te horen zijn.
Creatief gaan we voor een heerlijk taalspelletje rond het woord ‘band’. En voor de rest spelen we natuurlijk in op het vakantiegevoel: opnieuw een belangrijk reismomentje in de auto.
Met deze spots vallen we niet door de band!
In andere bandenspanningscampagnes voor Recytyre zetten we in op een cross channel aanpak. Benieuwd hoe goed deze scoren? Check dan deze case.
Meer weten over de creatie van radiospots? Lees hier onze 9 creatieve recepten.
BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL
Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!