Opdracht

Zet de nieuwe productgroep 'Dakramen' voor Skylux in de markt

3D en fotografie Skylux kindje

Uitdaging?

Skylux is gekend in de B2B-wereld voor dakkoepels en lichtstraten, maar niet in die van de B2C en al zeker niet voor dakramen. Hier is dus een vertaalslag nodig. Bovendien is 90% van de markt ingenomen door één zeer grote speler, die bij de consument top of mind is.

Oplossing

Gezien de uitdagingen besluiten we om Skylux dakramen eerder als een alternatief aan te bieden om zo een graantje van de markt mee te pikken. Het Skylux-dakraam biedt heel wat voordelen t.o.v. de klassieke dakramen: het gaat om een draaikiepraam, waardoor we andere USP’s kunnen uitspelen.

We gaan aan de slag met een eerste conceptuele ronde. Verschillende ideeën passeren de revue: het wordt ‘Wat een wonder van een dakraam‘. Vertrekpunt is de meerwaarde’s extra te benadrukken met cijfers en die in een menselijke context te brengen.

Daarna zijn we concreet aan de slag gegaan met de uitwerking van de beelden. Een extra uitdaging om de mix te maken tussen real life fotografie en een omgeving die opgemaakt wordt uit 3D-beelden. Lees zeker eens onze making of-blog. Je komt er alles in te weten!

De beelden gebruiken we cross channel:

  • commerciële brochures (6 talen)
  • advertenties zowel B2C als B2B
  • online ads (B2C + B2B)
  • landingspagina op skylux.be
  • we maken zelfs enkele heel eenvoudige explainer video’s op basis van foto’s
Vrouw in kamer met Skylux dakvenster 3D en fotografie
AB Skylux campagne cross channel

Resultaat

  • Corona komt even roet in het dakvenster gooien, maar Batibouw is een echt succes met een stevig aantal concrete leads (offerte-aanvragen).

  • Heel wat positieve reacties op het product en ook over de campagne in het algemeen. Sterke visuals, mooie brochure, veel mensen zagen de video’s online en werden hierdoor getriggerd. 

  • De opleidingen voor de dakwerkers waren succesvol. Men kreeg er honderden over de vloer, waarvan enkele tientallen als premiumdakwerker geselecteerd worden.

  • Naast een herkenbare B2C-concept ontwikkelden we vanuit diezelfde insteek ook een B2B-variant – met focus op de doelgroep installateur.

Gif image CTA
blijf bij

ONS BOOKAZINE

Anders bekeken — Inspirerende strategische insights van AB, creatief werk, boeiende achtergrondinfo ... Vraag je bookazine hieronder aan.


    ONZE NIEUWSBRIEF

    Schrijf je hieronder in en blijf op de hoogte van onze laatste nieuwtjes.


      Privacy policy

      Graag live toelichting van ons werk?

      BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

      Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


        Privacy policy