Van gewoon manifesto tot wow-manifestooooh! Dat is de uitdaging. Misschien denk je nu spontaan aan een elevator pitch: je staat met twee in een lift en in die korte tijd samen pitch je jezelf als dé oplossing voor het probleem van je gesprekspartner.
In zekere zin is een manifesto de uitgeschreven variant van zo’n elevator pitch. De perfecte synthese van een allesomvattende strategie waar je weken of maanden aan gesleuteld hebt. En tegelijk het startpunt voor de uitrol van die strategie.
Hier komen ze:
Toets je manifesto aan deze hoekstenen. Vijf keer ‘check’? Dan zit je goed.
Met je manifesto kan je verbazend veel kanten uit. Het is:
Zie jij ook het potentieel van zo’n tussenstap in je strategie-ontwikkeling? We helpen je graag verder.
Laat je hieronder intussen verrassen door enkele van onze manifesto’s die we voor klanten uitwerkten.
Een bakker die andere bakkers begrijpt, omdat hij precies dezelfde achtergrond, dromen en bekommernissen heeft. Dat is Algist Bruggeman. Elke warme bakker wordt warm van dit manifesto. (Lees hier ook uitgebreider over het merk DNA van Algist Bruggeman.)
Experimenteel en toch ambachtelijk. Innovatief en tegelijk eeuwenoud: het Petrus Sour verhaal doet de echte beer geeks watertanden. Die vind je – no kidding – massaal in the USA.
Zo maakten we toekomstige mama’s en papa’s warm om voor hun babyspullen bij Pericles langs te gaan. Schattigheidsfactor 10!
Een manifest zoals dit voor Recupel dient duidelijk een hoger doel: samen de wereld mooier maken. Daarom eindigen we met een uitnodigende vraag. Als lezer moet je al van teflon gemaakt zijn om daar nee tegen te zeggen.
GERELATEERDE ARTIKELS
ONS BOOKAZINE
Anders bekeken — Inspirerende strategische insights van AB, creatief werk, boeiende achtergrondinfo ... Vraag je bookazine hieronder aan.
ONZE NIEUWSBRIEF
Schrijf je hieronder in en blijf op de hoogte van onze laatste nieuwtjes.