Fix the basics: logo, baseline, huisstijl, …
Alles moet kloppen met je USP’s en voldoende onderscheidend zijn. Het nieuwe logo bevat zowel een woordmerk- als een beeldmerkgedeelte. Het woordmerk zijn de letters uiteraard, die we verrijken met een beeldmerk en kleur in de letter ‘A’. Dit beeldmerk vertegenwoordigt, naast de letter ‘A’, de vormgeving van een handtas, dan wel een shopping bag. Maar we kunnen er ook een figuurtje of een menselijke gedaante in ontdekken, wat staat voor het sociale karakter van de ontmoetingsplaats. En voor de menselijke en persoonlijke relatie tussen de klant en de winkelier.
Winkel. Geniet. Ontmoet.
We kiezen resoluut voor een baseline die de belangrijkste functies en het diverse karakter van Het Pand vrij letterlijk weergeeft. Dat is nodig. In Waregem kent iedereen Het Pand als centraal gelegen winkelcentrum. Maar in de bredere regio zijn Het Pand en zijn kernfuncties niet in die mate bekend. In drie korte en krachtige woorden vertelt de baseline wat Het Pand te bieden heeft voor elke kerndoelgroep. Dat beknopte en kernachtige is ook typisch voor de taal en het taalgebruik van de Zuid-West-Vlaming. Die houdt niet zo van lang uitgesponnen, barokke zinnen met moeilijke, zweverige woorden.
Een van de prioritaire huisstijlmiddelen is de signalisatie. We hechten uitdrukkelijk veel belang aan uniforme winkelbordjes, geografische informatie rond circulatie (zones, diensten, liften, parking, …) en affichage. De drie kernfuncties krijgen elk ook een eigen iconografie, die her en der speels in de huisstijl opduikt. een ander belangrijk speerpunt is de gloednieuwe website, waarvoor we de structuur en design leveren, en die door de provincie overkoepelend voor meerdere steden gepopuleerd en beheerd wordt.