AB proudly presents: de YouTube Ads Leaderboard. Waarom we daar best wel trots op zijn? Omdat deze award de meest bekeken YouTube Ad bekroont. En omdat de criteria heel objectief zijn:
Honderdduizenden YouTube kijkers vonden de Recytyre-filmpjes (die deel uitmaakten van een cross channel bandenspanningscampagne) duidelijk de moeite.
In een eerste golf had onderstaande video al uitstekend gescoord. Die zou uiteindelijk op plaats 4 eindigen in de ranking van de YouTube Ads Leaderboard. Wisten wij veel dat er nog beter nieuws op komst was.
Die ultieme bekroning kwam er later dat jaar na een tweede golf video’s – dit keer met tieners in de hoofdrol. Deze sympathieke ettertjes mochten helemaal loos gaan. En ja hoor, bingo: goed voor de Youtube Ads Leaderboard. De winnaar nog eens zien? Komt ie:
En nog eentje om het af te leren …
Eerste golf: video’s met de peuters, tweede golf: tieners.
Ons hoor je niet klagen over de jeugd van tegenwoordig 😊
Die ene peutervideo die met een ereplaats ging lopen was al bijzonder populair.
Straf voor één enkele video? Bekijk dan eens de totale campagnecijfers.
Daarmee lieten we de (ook qua budget) ‘grote jongens’ Studio 100 en Brussels Airlines achter ons. Altijd fijn als je met bescheiden middelen grote internationale adverteerders klopt die er megabudgetten tegenaan gooien.
Het allerbelangrijkste zouden we nog bijna vergeten. Het campagnethema in de video’s wist duidelijk te boeien: het online zoekgedrag i.v.m. bandenspanning steeg met maar liefst 25%.
Neem contact met ons op om onze ‘meer met minder’-formule ook voor jouw merk uit te rollen.
P.S.: deze Kanaal Z-reportage plaatste onze award in een bredere trend: het familiegevoel scoort in YouTube commercials
Bekijk gerust de uiteindelijke Google YouTube ranking Belgium, met de top 5 – AB op 1 en op 4!
GERELATEERDE ARTIKELS
BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL
Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!