Over onze ongebonden aanpak hebben we het al vaker gehad. Over influencers & micro-influencers ook. En wat als die twee topics perfect samenvallen? Dan heb je een knappe bandenspanningscampagne voor Recytyre. Voor de ‘Checkjeband’-campagne gaan we slim combineren:
Ontdek hier hoe wij outbound- en inbound tactieken naadloos op elkaar laten inspelen voor Recytyre. Straks ook voor jouw merk?
Veel chauffeurs beseffen dat ze elke maand de bandenspanning moeten checken, om milieuvriendelijker, veiliger en zuiniger te rijden. Maar toch doen ze het niet.
Recytyre zijnde zou je voor minder wanhopig worden.
Ons basisidee voor de campagne komt dus niet uit de lucht gevallen: “Wat moeten we nog allemaal uitvinden om je naar je banden te doen kijken.”
Een oneliner met gigantisch creatief potentieel: met dit rijke idee kunnen we alle kanten uit. Dat bewijst deze visual: een autoband met breiwerk eromheen.
Het basisidee is het kindje van de AB-creatieven. En zoals dat gaat met kindjes moet je ze durven loslaten.
In dit geval geven we influencers de vrijheid om hun videoding te doen. Ze spreken een nieuw, wat jonger publiek aan. Die video’s worden ons unbound speerpunt. Bekijk er hier enkele en leer dan uit onze take-aways.
Wat leerden de video’s? 6 influencer take-aways, ook voor jouw merk.
1. GEEN SLUIKRECLAME
2. GEEN KEURSLIJF
3. WEL GOEDE AFSPRAKEN
4. KNOEIEN IS MENSELIJK
5. DE CONTENT HERVERPAKKEN = VERSTERKEN
6. VLUCHTIG MAG
Bekijk hier enkele andere AB infuencer-cases zoals Glibbi kinderspeelgoed voor in bad en de promotie van de misdaadroman Waarvan akte.
Met de influencer video’s zijn we helemaal inbound gegaan. Volgende stap voor de video’s: een nieuw outbound leven, bijvoorbeeld als prerolls op YouTube. Wij aan de slag! Net als vorige keer in 2017, toen we enkele Award winning video’s uit onze mouw schudden.
Voordelen:
Een radiospot vult ons centrale idee opnieuw compleet anders in: 1 stem, enkel gesproken tekst, geen muziek, relevante info en verfrissend gebruik van het medium radio. Een verademing in een schreeuwerig radioblok.
En waarom zou het idee geen leven kunnen leiden als activatie op drukbezochte plaatsen zoals shopping centra?
Grasduin zeker eens door de campagnesite checkjeband.be. Naast de video’s vind je er een fijne mix van fun en sérieux:
Opvallende learnings:
Ga je toch graag dieper in op het complete verhaal, inclusief de cijfers? We lichten de case met plezier toe!
Mocht je het nog niet doorhebben: video is stilaan aan een must in elk marketingplan.
Wil je zelf in zee gaan met influencers, gebruik gerust ons influencer stappenplan en bijhorende tips.
Weet je trouwens hoe makkelijk je de impact van jouw influencer campagne berekent? Download hieronder GRATIS onze Cheat Sheet (ìnclusief praktisch voorbeeld) en in no time ken je de ROI en de Influencer Media Value (IVM) van je campagne.
Veel succes!
GERELATEERDE ARTIKELS