De AEG enquêtes: van bescheiden briefing tot succesvolle surveys.

"Als je het niet weet, vraag het gewoon"

Enquêteren levert meer op dan enkel de informatie die je zoekt

Hoe betrekken we mensen bij een merk? Hoe laten we hen zelf de weg naar dat merk vinden om daar op een spontane manier hun gegevens achter te laten die ons en passant relevante merkinzichten opleveren?

“Over zulke vragen durf ik al eens piekeren.”

Curieuzeneuzen

Wat helpt is dit: hen nieuwsgierig maken. Prikkelen. Uitdagen. Zoals bij persoonlijkheidstesten in de Flair of Joepie: ‘op welk soort mannen val ik’ of ‘hoe opvliegend ben ik’? Dat noem ik de horoscoop-prikkel: ik geloof er misschien niet helemaal in, maar ben toch curieus genoeg om te willen weten hoe ik het er vanaf zal brengen. Leuk toch, die zelfkennis?

Wat als…

Dus stel de juiste, prikkelende vragen. Bijvoorbeeld via een online survey. Met sprekend gemak vullen deelnemers 8 vragen, een pak socio-demografische gegevens en de klassieke schiftingsvraag in.

Zo laten we iedereen vertellen op welke manier ze koken in ‘De nationale kookenquête’. Via een handvol meerkeuzevragen ontdekken ze welk type chefkok ze zijn. Een profielenquête. je kan hierboven even door de resultaten gaan. Of we stellen hun was- en droogkennis op de proef en dagen daarbij mannen versus vrouwen uit in ‘Gezocht: de waskrak (m/v)’. Een kennisenquête.

Waar blijft het merk?

En we hangen er een stevige wortel voor, zoals een kookworkshop met 10 vrienden for free of een gratis wasautomaat/droogkast. Op dit punt gekomen heeft niemand bezwaar dat aan deze prijzen een merkkaartje hangt. ‘Powered by AEG’. Stoort niet, integendeel. Logische merkconnotatie.
“En delen, altijd delen en sociaal zijn” wist m’n moeder nog aan m’n opvoeding mee te geven. Sharing via social en e-mail levert de deelnemers extra kansen op. Zodat de die hards met plezier een aantal keer na elkaar deelnamen.

Twee AEG enquêtes mét resultaten

De nationale kookenquête

7.000 sessies, 4.952 unieke bezoekers, 2.676 deelnemers laten gegevens na en 53% kwam via Facebook.

Gezocht: de waskrak (m/v)

6.000 deelnemers, bijna 3.000 deelnemers tekenden in op de AEG-nieuwsbrief en 1.200 respondenten deelden hun resultaat op Facebook. De antwoorden zelf leverden AEG bovendien veel media-aandacht op. Scroll hieronder gerust eens door de resultaten.

AEG De Waskrak from AB Creations

Inspireren onze AEG enquêtes je om zelf unbound te denken? We helpen je graag verder.

GERELATEERDE ARTIKELS

Gif image CTA
blijf bij

ONS BOOKAZINE

Anders bekeken — Inspirerende strategische insights van AB, creatief werk, boeiende achtergrondinfo ... Vraag je bookazine hieronder aan.


    ONZE NIEUWSBRIEF

    Schrijf je hieronder in en blijf op de hoogte van onze laatste nieuwtjes.


      Privacy policy