Opdracht

Ontwikkel voor 60 jaar Damaco Group een concept (spoiler: deze case bevat AI-technologie)

AB communicatie Anders Bekeken Waregem Damaco group brand character

Uitdaging

Onze klant Damaco Group (food processing & food distribution) is 60 jaar geworden en daagt ons uit om via een brainstorm ideeën te spuwen over wat daar communicatief mee aangevangen kan worden.

Oplossing

Het begon in april 1964 allemaal met een kippenslachterij, dus verbaast het niemand dat uit onze conceptuele ideeën de twee guitige kippetjes als brand characters gekozen worden. (Dure) tekenstudio’s komen er niet aan te pas, maar des te meer Artificiële Intelligentie.

De opdracht (of ‘prompt’) van onze designers voor de Copilot-robots luidt: ‘design two blue chickens next to each other, both of them with typical red wattles underneath their beaks, one wearing a dark blue vest with a red bow tie, the other one wearing a dark blue top hat and a red bow tie, full length on white background, disney pixar style’.

Eens het duo gegenereerd is, doet photoshop de rest om de kippen zich in tal van situaties en omgevingen uit te laten leven.

AB communicatie Anders Bekeken Waregem Damaco group brand character
AB communicatie Anders Bekeken Waregem Damaco group brand character

Resultaat

  • De visuals worden heel enthousiast onthaald door medewerkers en klanten wereldwijd.

  • Het ‘kippenduo’ wordt op verschillende plaatsen ingezet, zoals social media, website, e-mails, …

  • De brand characters mogen een jaar lang de ambassadeurs van 60 jaar ondernemerschap vertegenwoordigen en vormen zo de rode draad in Damaco’s storytelling.

  • Je bent nieuwsgierig geworden over wat we met Artificiële Intelligentie nog allemaal aanvangen bij AB? Lees dan zeker deze blog.

AB communicatie Anders Bekeken Waregem Damaco group brand character
AB communicatie Anders Bekeken Waregem Damaco group brand character
Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy