Opdracht

Damaco Group: stel het brand DNA scherp, structureer de merkarchitectuur

Uitdaging?

Kipco-Damaco is een begrip in West-Vlaanderen en ver daarbuiten. Gestart als pluimveeslachthuis in 1964, maar van bescheiden KMO intussen uitgegroeid tot internationale Damaco Group, een echte innovatieve pionier. Aan ons de taak om de groep en elk onderdeel daarvan duidelijk te profileren.

Damaco Group is verdeeld in 3 overkoepelende units met telkens een pak internationale merken. Na jaren van expansie is er een wildgroei ontstaan en snapt de buitenwereld niet goed meer welke unit en welk merk nu precies wat doet. Transparantie dringt zich op. Hoe brengen we orde en structuur in dit alles?

Oplossing

Via een stevige strategische oefening van AB definiëren we samen met Damaco Group hoe we de verhouding zien tussen de 3 business units en hoe het B2B-doelpubliek de groep moet zien. Dat resulteert in een uitgesproken positionering en in aanbevelingen die we vlot concretiseren in verschillende middelen.

Resultaat

  • De strategie vatten we samen op een eenvoudige A4 – het manifesto –  en we vertalen ze o.a. in een gloednieuwe huisstijl.
    Meer weten over een manifesto? Lees hier onze blog.

  • Qua sfeer en design knipogen we tegelijk naar de roots (dat pluimpje in het logo!) én de toekomst van Damaco Group.

  • De nieuwe Damaco Group is er klaar voor!

  • Bekijk intussen hoe we vanuit onze Damaco Group-strategie meteen ook hun Linkedin-aanpak hebben geoptimaliseerd.

damaco manifesto AB

Iris Vandaele - Commercial & Marketing Director

iris vandaele damaco merk dna ab

Bedankt team van AB! Dankzij jullie hebben we onze ideeën kunnen omzetten in mooie projecten die jullie op pragmatische wijze hebben aangepakt en daar houden wij juist van.