Opdracht

Exellys: bedenk een concept als rode draad voor recruitment

Uitdaging?

Als Tech Talent Incubator zoekt Exellys jaarlijks tientallen IT-profielen om de door hen geplaatste medewerkers op te volgen en hun klanten te blijven servicen. Kosten voor werving van nieuwe talenten zijn verviervoudigd in enkele jaren tijd.

Employer branding is dus ook voor Exellys belangrijker dan ooit. Exellys zoekt een opvallend en toegankelijk creatief concept om te ‘connecteren’ met jonge IT-talenten (vaak schoolverlaters) die een job zoeken.

Een sector waar de war for talent nòg harder is dan in andere. Het idee moet op lange termijn inzetbaar zijn, via verschillende kanalen en gradueel uit te bouwen.

Oplossing

We gaan voor een rijk thema dat tot de verbeelding spreekt en de ambitieuze mindset van pas afgestudeerde jongelui triggert: space! Het thema haakt bovendien perfect in op de bestaande Exellys huisstijl en tone of voice.

Een deel van de oplossing is zeker een soort WAW-effect creëren bij de jongelui. Het hologram smeekt om aandacht en zorgt tijdens jobbeurzen voor heel wat stopping power. Kijk maar naar de video van de proefopstelling bij de klant hiernaast.

En natuurlijk broeden we nog op heel wat leuke ideetjes om dit koepelconcept verder uit te breiden. Denk aan:

  • astronautenvoeding als gadget tijdens de jobbeurzen
  • een spinning chair op Exellys HQ
  • mission patches na vervollediging van een trainingsprogramma
  • incentives voor space gerelateerde events zoals het Euro Space Center  …

Resultaat

  • Vanaf nu is er een eenduidig concept dat in alle uitingen werkt en dat Exellys op een herkenbare manier als employer brand profileert. Idee, structuur en uniformiteit: toppie!

  • Exellys slaagt er als Tech Talent Incubator in zich keer op keer in de kijker te plaatsen bij de juiste ICT-profielen.

  • De opvallende aanpak blijkt een schot in de roos tijdens de jobbeurzen: honderden registraties in no time! Ongeziene resultaten. En dat in tijden dat recrutering uitdagender is dan ooit!

Exellys employer branding AB

Steven Thill - Brand & Communication Manager Exellys

Steven Thill Exellys testimonial website AB communicatie anders bekeken waregem

Momenteel zijn de jobbeurzen een groot succes. Na anderhalve week noteerden we al een paar honderd registraties. Dat is bijna ongezien in de jaren dat ik voor Exellys werk.

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy