Opdracht

Hoe maakt Lybover het verschil in de war for talent?

Uitdaging?

De West-Vlaamse KMO Lybover is gespecialiseerd in industriële totaalprojecten en bestaat uit 6 business units (recycling – metal – air – fire – installation – bulk).

Dat betekent dus heel veel verschillende activiteiten en evenveel uiteenlopende profielen. Begin er maar aan.

Hoe kunnen we desondanks met 1 herkenbaar employer brand concept het bedrijf onder de aandacht brengen bij de juiste talenten? En hoe worden we een geprefereerde werkgever in de streek, vergeleken met andere spelers die dezelfde profielen zoeken?

Oplossing

Eerst stellen we de EVP (employer value proposition) scherp. Dat is de kernbelofte naar toekomstige werknemers toe. In dit geval legt de EVP de nadruk op work-life balance. Dit wordt het fundament waarop we bouwen.

Onze employer branding campagne zet volop in op het gebruik van video in social media. Wie video zegt, zegt storytelling: het “Lyboverhaal” is geboren. We gaan voor 100% authenticiteit: de verhalen van medewerkers, met als terugkerende rode draad de link tussen job skills enerzijds en hobby’s anderzijds (work-life balance, remember).

De insteek concretiseren we in:

  • verschillende video’s
  • een job website waarop we de verhalen samenbrengen en de vacatures publiceren
  • en stevige social media ondersteuning

Resultaat

  • Video scoort beter (ook in HR) dan bijvoorbeeld tekstuele content: meer CTR, hogere Google-ranking.

  • Eigen werknemers als merkambassadeurs in de video: een schot in de roos. Dat zien we aan de verschillende video’s met telkens andere collega’s. De betrokkenheid bij het Lybover-team stijgt.

  • Social advertising: uitstekende geografische targeting, met name op de regio waar bijna alle werknemers van Lybover vandaan komen (Oost- en West-Vlaanderen).

  • Social mediakeuze: Linkedin voor hoger opgeleiden (technische profielen zoals ingenieurs); Facebook en Instagram voor arbeiders zoals monteurs of lassers.

  • Retargeting naar iedereen die vanuit een eerste social ad doorklikt naar de jobsite of naar een concrete vacaturepagina (zonder effectief te solliciteren).

  • Gefaseerde uitrol: fase 1 “installeert” de campagne, fase 2 implementeert learnings uit fase 1 en focust meer op concrete functies.

  • Maximaal aanwenden van het videomateriaal: zo bouwen we bijvoorbeeld nieuwe advertenties op uit screenshots van de video’s.

  • Lybover eigen social media: posts over het “Lyboverhaal van de maand”, met werknemers die niet aan bod komen in de video’s.

  • Eindresultaat? Tijdens de twee golven werden vijf talenten aangeworven, aantoonbaar via de campagne.

  • Lees zeker ook ons artikel met 7 take-aways van deze HR-campagne.

  • De resultaten voor je eigen employer campagne verhogen? Lees meer in onze blog ‘Vier essentiële stappen naar employer branding die werkt‘ of download je gratis ‘Employer branding paper‘.

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy