Vier essentiële stappen naar Employer Branding die werkt

Een unieke roadmap

We helpen je graag

De strijd om medewerkers gaat hard. Bovendien wordt de arbeidsmarkt ‘post’-Corona geconfronteerd met a new way of working. Er is een duidelijke shift in het standpunt van vele werknemers over hoe, waar en wanneer ze willen werken.

Bovendien zit de werknemer aan het stuur van zijn eigen carrièrepad. Ook de demografische evolutie zorgt voor krapte op de arbeidsmarkt: ondanks inspanningen van de overheden is het percentage werkende mensen nog altijd te klein om de noden te coveren.

Dit alles heeft een heuse impact op de war for talent. Die is nog maar begonnen en gaat harder dan ooit tevoren. Hoe zorg je dat jij hem wint?

Employer Branding: stijgend bewustzijn

Ook bij ons is deze evolutie duidelijk merkbaar. Als strategisch en creatief communicatiebureau merken ook wij dit in de dagelijkse praktijk.

De vragen die we krijgen duiden op het groeiende bewustzijn omtrent Employer Branding. Niet onlogisch. Een whitepaper van Ambassify (‘The Ultimate Guide to Employer Branding’) stelt dat bedrijven met een sterk employer brand erin slagen om de aanwervingstijd te halveren én tot 50% meer gekwalificeerde kandidaten aantrekken. Bovendien krijgen ze een stuk meer doorverwijzingen via bestaande medewerkers.

En als je weet dat kandidaten tot 3x meer geneigd zijn hun potentieel toekomstige collega’s te geloven dan andere boodschappers van buiten het bedrijf, dan zou je er voor minder meer op inzetten!

Wat is dat nu eigenlijk: Employer Branding?

Jouw Employer Brand is in feite de populariteit en de reputatie van jouw organisatie bij (potentiële) medewerkers, alsook de waarde die je hen biedt.

Employer Branding omvat alles wat je onderneemt zodat (potentiële) medewerkers jou zien als uitverkoren werkgever, bij voorkeur die profielen die voor jouw organisatie de ideale kandidaten zijn. Het is geen rocket science, maar vraagt wel een investering.

Om te beginnen in enkele fundamenten.

  • Hoe begin je eraan?
  • Waar moet je op letten?
  • Hoe bepaal je de prioriteiten?
  • Wie moet je erbij betrekken?
  • En wie neemt het voortouw? Management? HR? Marketing? …

Ons stappenplan wacht op jou: praktisch en hands-on

Omdat we voelen dat sommigen hiermee worstelen en zoeken naar ondersteuning, geven we jou graag enkele handvaten en een hands-on roadmap.

Ter voorbereiding deed collega Lien een mini-bevraging binnen haar eigen LinkedIn netwerk om zo een nòg beter inzicht te verwerven omtrent sommige standpunten. Het geheel hebben we gebundeld in een download. Daarin ontdek je de belangrijkste vaststellingen samen met een sùperhandig stappenplan.

Dit is geen passe-partout oplossing van dertien in een dozijn. Integendeel: het is een unieke roadmap, specifiek door ons ontwikkeld om je op weg te helpen met employer branding. Verwacht dus geen theoretische benadering. Wel een praktisch houvast die de return van jouw inspanningen echt wel een niveau hoger tilt. Simpel gezegd: ons stappenplan werkt. Dus waar wacht je nog op!?

Of waarom geen Employer Branding workshop op maat?

Mooi, zo’n download. Maar ga je graag nu al een stap verder? Boek dan een Employer Branding workshop. Die legt al een eerste stevige fond onder jouw employer branding:

  • opportuniteiten en prioriteiten scan
  • basis voor een unieke en impactvolle EVP bepalen (employer value proposition – de ‘belofte’ die jij kan maken naar je huidige en toekomstige werknemers)

In een halve dag tijd heb je een pak nieuwe inzichten en ben je klaar om in een latere fase te buigen over topics zoals candidate journey en experience mapping.

Bekijk alvast deze sneak preview:

  • GERELATEERDE ARTIKELS

    Gif image CTA
    blijf bij

    ONS BOOKAZINE

    Anders bekeken — Inspirerende strategische insights van AB, creatief werk, boeiende achtergrondinfo ... Vraag je bookazine hieronder aan.


      ONZE NIEUWSBRIEF

      Schrijf je hieronder in en blijf op de hoogte van onze laatste nieuwtjes.


        Privacy policy