Uitdaging?
Zet een leadgen campagne op en focus op de voedingssector in Vlaanderen, bedrijven die +250 werknemers tellen (een 50-tal). Mik op de drukbezette profielen CEO, HR-verantwoordelijke en IT-manager. Niet of/of, maar alle drie.
Zet een leadgen campagne op en focus op de voedingssector in Vlaanderen, bedrijven die +250 werknemers tellen (een 50-tal). Mik op de drukbezette profielen CEO, HR-verantwoordelijke en IT-manager. Niet of/of, maar alle drie.
AB staat in voor het plan van aanpak, de creatieve kapstop met stopping power (toepasbaar op zowel off- als online dragers), het inhaken op bestaande content ifv leadgen, … We benaderen de 50 prospects met een verregaand gepersonaliseerde klassieke DM, ‘die blijft hangen’ en die telefonisch opgevolgd wordt. Protime software staat voor tijdregistratie, personeelsplanning en toegangscontrole. Uit verschillende AB-concepten kiest Protime de teaser ‘De tijd beheren doe je best niet proefondervindelijk‘.
Gezien Protime zowel de CEO als de HR-verantwoordelijke en IT-manager binnen hetzelfde prospectbedrijf wil bereiken, bedenkt AB een direct mail met proefbuisjes. Elk profiel ontvangt een buisje met Tic Tac® muntjes van een andere kleur. Het opschrift speelt in op hun functie, bvb ‘ De IT-manager houdt van vlekkeloze systemen’ met witte muntjes. De drie functies worden bovendien uitgedaagd om met elkaar in gesprek te gaan en hun proefbuisjes samen te leggen, wat duidelijk maakt wat Protime kan betekenen voor hen.
Een mooi extraatje is het gebruik van enkele weetjes rond de prospect in de tekst, die de salesmensen van Protime verzamelden, zoals aan een brouwerij: ‘De tijd beheren doe je best niet proefondervindelijk. Bier brouwen ook niet. Protime helpt reeds vele collega-bedrijven in de voeding. Ervaring ‘zat’ dus. En we hebben alvast een raakpunt: sportsponsoring in het wielrennen, jullie in het veldrijden en wij op de weg bij de dames’.
Creatives online ondersteunen de postale DM. Deze bestaan uit corporate posts op de Protime social accounts FB, IG en LI, posts op de persoonlijke profielen van de sales bij Protime en een corporate payed campagne op LinkedIn. We spelen verder in op het ‘proefondervindelijke’ aspect. ‘Op zoek naar de juiste formule voor een optimaal tijdbeheer?’ Of ‘Waarom zelf experimenteren als er bewezen oplossingen bestaan?’ De call to actions betreffen het downloaden van een whitepaper, een voedingsgerelateerde contactpagina invullen, een klantencase lezen of een demo aanvragen.
En creatieve copy binnen dit concept? Als call to action bij de proefbuiszending kan deze tellen: ‘reageer snel?’ 😉
Je merkt het ongetwijfeld: direct mail blijft een boeiend en creatief medium met stopping power. Check deze blog en laat je inspireren door onze tips en nog meer praktijkcases.
BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL
Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!