Opdracht

Maak een Recupel-lampencampagne voor het brede publiek én b2b. Inclusief activatie.

Uitdaging?

Een langetermijnconcept bedenken en uitrollen, want mensen en bedrijven motiveren om hun lampen te recycleren is een werk van lange adem.

Oplossing

Het publiek met het berispend vingertje wijzen? Vergeet het.

Wel hen op entertainende wijze herinneren aan het belang van correcte afdanking van lampen. Onze lampenmannen en -vrouwen zijn de ideale kapstok om de brede doelgroep (zowel B2B als B2C) jaar na jaar te verrassen: wat zullen de dames en heren in lampenpakjes nu weer uitspoken?

Onze lampencampagnes zijn zoveel meer dan enkel een tv-spot.

We gaan voor een crossmediale B2C-aanpak.

  • online 15″ prerolls als mooie aanvulling op de klassieke tv-spot
  • nationaal abribus-affichageluik
  • guerrilla acties waarbij de bad guy in een wilde achtervolging gaat op de spaarlamp live doorheen het bioscoopcomplex (check de video … als je durft)
  • brand activations waarbij onze lampenmannen de show stelen in shopping centra en stations
  • op hetzelfde moment bijhorende originele ‘gamification-like’ advertising in de Metro
  • redactionele artikels voor publicaties van intercommunales
  • billboards op het containerpark.

Kijk hier hoe we er all the way 360° voor gaan.

Voor B2B zetten we in op een campagne naar winkels die zich als RecyclePunt registreren (je weet wel: die kant-en-klare inzamelmeubels die je aan de ingang in winkels terugvindt).

Een originele DM naar 30.000 productiebedrijven, kantoren … motiveert hen om ook een inzamelbox te plaatsen voor de afdanking van hun oude TL-lampen.

cross channel campagne recupel lampen banners activatie AB

Resultaat

  • Alle Recupel campagnes worden gePRE- én gePOSTtest en daarbij merken we dat de menselijke benadering met onze brand characters zijn vruchten afwerpt. De campagnes scoren erg goed op vlak van likeability. Ook de timing om op het einde van het jaar (als het vroeger donker wordt) te focussen op de inzameling van lampen en armaturen blijkt ideaal.

  • Inzamelcijfers stijgen navenant, onder andere dankzij de inzet op lampeninzamelboxen in winkels: een schot in de roos. Concreet zien we een stijging met maar liefst 7,7% meer ingezamelde lampen. Voor het eerst gaat Recupel over de kaap van meer dan 10 miljoen ingezamelde lampen en armaturen op jaarbasis. Resultaten in detail? Check dit artikel, waaruit blijkt dat nog nooit zoveel elektro en lampen ingezameld werden.

  • De combinatie van breedschalige campagnes met een uitgekiende ‘always on’ content strategie zorgt voor extra impact. Always on content staat voor relevante, interessante en geloofwaardige content die niet nadrukkelijk ‘gepusht’ wordt zoals bij klassieke advertising.

Cross channel campagne Recupel lampen abribus
cross channel campagne Recupel lampen Metro
Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy