Uitdaging?
Een langetermijnconcept bedenken en uitrollen, want mensen en bedrijven motiveren om hun lampen te recycleren is een werk van lange adem.
Opdracht
Een langetermijnconcept bedenken en uitrollen, want mensen en bedrijven motiveren om hun lampen te recycleren is een werk van lange adem.
Het publiek met het berispend vingertje wijzen? Vergeet het.
Wel hen op entertainende wijze herinneren aan het belang van correcte afdanking van lampen. Onze lampenmannen en -vrouwen zijn de ideale kapstok om de brede doelgroep (zowel B2B als B2C) jaar na jaar te verrassen: wat zullen de dames en heren in lampenpakjes nu weer uitspoken?
Onze lampencampagnes zijn zoveel meer dan enkel een tv-spot.
We gaan voor een crossmediale B2C-aanpak.
Kijk hier hoe we er all the way 360° voor gaan.
Voor B2B zetten we in op een campagne naar winkels die zich als RecyclePunt registreren (je weet wel: die kant-en-klare inzamelmeubels die je aan de ingang in winkels terugvindt).
Een originele DM naar 30.000 productiebedrijven, kantoren … motiveert hen om ook een inzamelbox te plaatsen voor de afdanking van hun oude TL-lampen.
Alle Recupel campagnes worden gePRE- én gePOSTtest en daarbij merken we dat de menselijke benadering met onze brand characters zijn vruchten afwerpt. De campagnes scoren erg goed op vlak van likeability. Ook de timing om op het einde van het jaar (als het vroeger donker wordt) te focussen op de inzameling van lampen en armaturen blijkt ideaal.
Inzamelcijfers stijgen navenant, onder andere dankzij de inzet op lampeninzamelboxen in winkels: een schot in de roos. Concreet zien we een stijging met maar liefst 7,7% meer ingezamelde lampen. Voor het eerst gaat Recupel over de kaap van meer dan 10 miljoen ingezamelde lampen en armaturen op jaarbasis. Resultaten in detail? Check dit artikel, waaruit blijkt dat nog nooit zoveel elektro en lampen ingezameld werden.
De combinatie van breedschalige campagnes met een uitgekiende ‘always on’ content strategie zorgt voor extra impact. Always on content staat voor relevante, interessante en geloofwaardige content die niet nadrukkelijk ‘gepusht’ wordt zoals bij klassieke advertising.
BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL
Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!