Hoe we influencers inzetten voor een bandenspanningscampagne van Recytyre

Uitdaging?

Onder de algemene noemer ‘Wat moeten we nog allemaal uitvinden om je naar je banden te doen kijken’ video’s voor sociale media creëren.

Oplossing

We laten influencers (erop) los. We geven een aantal vloggers de vrijheid om hun videoding te doen. Ze spreken een nieuw, wat jonger publiek aan.

Wil je meer weten over influencers? Lees dan ons blogartikel over Influencer Marketing of over Micro-influencers.

Of misschien wil je andere bandenspanningscampagnes zien die we voor Recytyre ontwikkelden?

Resultaat

  • Is het je opgevallen? Dit is geen sneaky advertising, de vloggers vertellen openlijk dat het een opdracht van Recytyre is. Zolang de toon en content passen bij hun eigen DNA, komen ze daar vlot mee weg bij hun volgers.

  • Dit soort creatie berust op vertrouwen: probeer influencers niet in een dwangbuis te stoppen, met regeltjes en company guidelines. Authenticiteit is alles. Het resultaat is dan ook heel divers.

  • Geen paniek als het resultaat er soms knullig uitziet: dat mag. Idem voor flauwe grapjes: moeten kunnen! Dat maakt het menselijk.

  • Enerzijds zetten influencers hun content in op verschillende manieren: een foto of korte teaser vooraf, een langere versie op hun Instagram Story, een full version van 4 minuten voor de die hard fans op een eigen YouTube kanaal …
    Anderzijds zet ook Recytyre diezelfde content in via eigen kanalen. Bijvoorbeeld de 30” video’s die je hierboven ziet: die staan op het Recytyre YouTube channel.
    Beide tactieken versterken elkaar: de influencer geeft via zijn kanalen visibiliteit aan Recytyre en vice versa. Een win-win voor beide partijen.

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy