Influencer marketing is here to stay, maar dat geldt ook voor de ‘trend’ om te meten en na te gaan wat je geleverde inspanningen hebben opgebracht. De return on investment (ROI) in marketing wordt steeds meer onder de loep genomen. Alles wordt immers meetbaar.
Maar hoe pak je dit concreet aan op vlak van influencer marketing? Welke cijfers breng je best in kaart en zijn een goede graadmeter om objectief jouw influencer inspanningen te evalueren?
Om de juiste zaken te meten, moet je eerst bepalen welke elementen jou een zicht geven op hoe succesvol jouw prestaties zijn. Die zogenaamde KPI’s (key performance indicators) zijn afhankelijk van je doelstellingen en deze kunnen nogal uiteenlopen … Denk aan bereik, engagement, verkoop, web traffic, community building …
In onze influencer cheat sheet hebben we alle verschillende doelstellingen netjes voor je opgelijst en gekoppeld aan de relevante KPI’s, inclusief eenvoudige formules om het effect van je investeringen in kaart te brengen en op te volgen.
Download dan hieronder GRATIS onze cheat sheet (ìnclusief praktisch voorbeeld) en bereken straks in een vingerknip de ROI en de Influencer Media Value (IVM) voor jouw eigen influencer campagne.
Bespreek samen met ons hoe je influencers naadloos integreert in je marketing plan en een praktisch influencers stappenplan voor jouw merk uitwerkt.
Of laat je inspireren door onze blogs:
• Aan de slag met influencer marketing: stappenplan en 7 concrete tips
• Micro influencers: waarom je hen zéker in overweging moet nemen
Of bekijk deze influencer campagne voor Recytyre:
VUL HIERNAAST JE GEGEVENS IN OF
eerst verder overleg?
Lien Desmet
weet er alles over