communicatie- en marketingbureau AB Waregem West-Vlaanderen

Download gratis Cheat Sheet ‘Bereken de ROI van jouw influencercampagne’

Hoe bereken ik de ROI en de Influencer Media Value?


Meteen naar de download

Kom meteen te weten welke impact jouw influencercampagne heeft

Influencer marketing is here to stay, maar dat geldt ook voor de ‘trend’ om te meten en na te gaan wat je geleverde inspanningen hebben opgebracht. De return on investment (ROI) in marketing wordt steeds meer onder de loep genomen. Alles wordt immers meetbaar. 

Maar hoe pak je dit concreet aan op vlak van influencer marketing? Welke cijfers breng je best in kaart en zijn een goede graadmeter om objectief jouw influencer inspanningen te evalueren?

Om de juiste zaken te meten, moet je eerst bepalen welke elementen jou een zicht geven op hoe succesvol jouw prestaties zijn. Die zogenaamde KPI’s (key performance indicators) zijn afhankelijk van je doelstellingen en deze kunnen nogal uiteenlopen … Denk aan bereik, engagement, verkoop, web traffic, community building … 

In onze influencer cheat sheet hebben we alle verschillende doelstellingen netjes voor je opgelijst en gekoppeld aan de relevante KPI’s, inclusief eenvoudige formules om het effect van je investeringen in kaart te brengen en op te volgen.

Wil jij ook graag weten welke impact jouw influencer campagne heeft?

Download dan hieronder GRATIS onze cheat sheet (ìnclusief praktisch voorbeeld) en bereken straks in een vingerknip de ROI en de Influencer Media Value (IVM) voor jouw eigen influencer campagne.

Ook zin om er je tanden in te zetten en werk te maken van jouw community influencers? 

Bespreek samen met ons hoe je influencers naadloos integreert in je marketing plan en een praktisch influencers stappenplan voor jouw merk uitwerkt.

Of laat je inspireren door onze blogs:

Aan de slag met influencer marketing: stappenplan en 7 concrete tips

Micro influencers: waarom je hen zéker in overweging moet nemen

Of bekijk deze influencer campagne voor Recytyre:

Onze (banden)spannendste en meest unbound campaign ooit?

VUL HIERNAAST JE GEGEVENS IN OF

eerst verder overleg?

Lien Desmet

weet er alles over

lien@ab.be of 0488/10 20 79