Opdracht

"Weet een klassieke direct mail nog te verleiden?", vroeg CWS

CWS veiligheidskledij arbeiders

Uitdaging?

Veel brandweerkorpsen gebruiken al de diepgaande LCO2-reiniging van CWS (het voormalige Initial). Dat is reinigen o.b.v. liquide (vloeibaar) CO2 i.p.v. met water.

Onze missie: overtuig ook de Seveso-bedrijven (bedrijven die gevaarlijke stoffen produceren, verwerken of opslaan), met name de verantwoordelijken voor het onderhoud van beschermkleding.

Hoe stellen we de revolutionaire LCO2-reiniging van CWS bondig en opvallend voor? En hoe overhalen we de verantwoordelijke om eens een gratis proefreiniging te proberen?

Oplossing

CWS trekt de kaart van een klassieke postale direct mail. Verregaand gepersonaliseerd, om in kleine reeksen week na week uit te sturen en telefonisch op te volgen.

AB trekt de kaart van de originele insteek. Daarin maken we de opvallende vergelijking met een dieptereinigend gelaatsmasker uit de schoonheidsrayon. Verder enkele fijne woordspelingen zoals ‘gratis staaltje’, ‘sterk staaltje technologie’ en ‘gratis test’ en een bondige inhoud met veel aandacht voor de CTA.

CWS klassieke direct mailing

Resultaat

  • Oogt goed, maar de campagne loopt nog. Benieuwd wat vandaag de stand van zaken is? Contacteer ons gerust!

  • Het bewijs dat B2B-communicatie verre van saai moet zijn.

    Benieuwd naar nog meer creatief B2B-werk? Check hoe we deze productlancering bij brandweerkorpsen voor Initial aanpakten. Of laat je inspireren door deze wereldrecordpoging.

  • Je merkt het ongetwijfeld: direct mail blijft een boeiend en creatief medium met stopping power. Check deze blog en laat je inspireren door onze tips en nog meer praktijkcases.