Uitdaging?
Geruime tijd communiceren we voor Crack op verschillende platformen met het corporate concept ‘Alles om je echt thuis te voelen’. Maar hoe past radio, die vooral promo moet voeren, daarin?
Opdracht
Geruime tijd communiceren we voor Crack op verschillende platformen met het corporate concept ‘Alles om je echt thuis te voelen’. Maar hoe past radio, die vooral promo moet voeren, daarin?
Black Friday FR
De Franse meubelversie met een Black Friday promo-wagonnetje
Kitchen Days NL
De Nederlandse keukenversie met een Kitchen Days promo-wagonnetje
Cadeaucheque FR
De Franse keukenversie met een Cadeaucheque promo-wagonnetje
Het is een eeuwige discussie die opnieuw de kop opsteekt. Communicatiebureau’s willen op lange termijn bouwen aan een brand en doen dat graag aan de hand van corporate concepten. Deze geven het merk een gezicht en helpen top of mind te zitten.
Maar er is ook de realiteit en de noodzakelijkheid van de sales bij de klant. Heel terecht, want de verkoop is cruciaal. Een vijf- of zestal keer per jaar staan er themacampagnes gepland: Kitchen Days, Black Friday, Cadeaucheques, … om de Solden niet te vergeten! En radio is het ideale medium daarvoor.
AB brengt de oplossing door het eerste deel van de spotjes corporate in te vullen rond ‘Echt alles om je thuis te voelen’. Vervolgens hangen we er een wagonnetje aan met de promoboodschap. Luister maar.
Beluister de radiospotjes zelf hierboven.
Bekijk ook onze andere cases over Crack Meubelen en Keukens: naamveranderingscampagne, awareness & lead gen campagne, social video campagne en een ‘creatieve vondst’.