Opdracht

Fusioneer 3 meubelwinkels en zet vervolgens het nieuwe Crack op de kaart

Uitdaging?

Meubelen en Keukens Crack wordt één groep: het vroegere Toff Moeskroen, Crack Ieper, Nikelly Moeskroen, Lambermont Bertrix.

Hoe verhogen we de naamsbekendheid bij de juiste doelgroepen? Gezien de fusie is dit een belangrijke to do. De huidige klanten moeten op de hoogte zijn van het feit dat Toff, Crack, Nikelly en Lambermont nu allemaal onder de noemer ‘Crack’ door het leven gaan.

Daarnaast willen we ook nieuwe klanten aanspreken, zeker omdat er nu een gezamenlijke webshop bestaat. Aan de ene kant willen we traffic naar de site i.f.v. verkopen via de webshop. Aan de andere kant willen we langs diezelfde weg ook de offline winkels in the picture plaatsen en de mensen aansporen een bezoek te brengen aan een van de vestigingen.

Oplossing

In onze strategische oefening bepalen we dat het persoonlijke aspect een belangrijke pijler blijft die we ook in de communicatie maximaal willen uitspelen.

De vertaalslag van strategie naar praktijk is snel gemaakt: we werken rond het concept ‘Alles om je thuis te voelen’. Want Crack is jezelf zijn. In je knusse huiselijke interieur voel je je veilig, geniet je onbezorgd en kom je tot rust.

De nieuwe branding en merkinvulling komen in de image- en carrousel ads en display bannering als ‘awareness’.

Maar in de funnel stoppen we ook lead generation elementen:

  • concrete promo-acties
  • Google Adwords
  • Google Shopping Feed
  • Facebook Shopping

Voor de website is er zelfs nog een extraatje: een heel bijzondere Crack QR-code. Die is opgebouwd uit meubelen. Het doelpubliek ontdekt de QR-code in een video en in stills in de verschillende toepassingen.

AB communicatiebureau merkstrategie Crack social media

Resultaat

  • Een overzichtelijk campagneplan met verschillende lagen (awareness + conversion) in de verschillende golven (always-on aanwezigheid en actiegericht communiceren).

  • Een team digitale experten werkt onderling nauw samen, en er is kruisbestuiving tussen on- en offline. Denk maar aan ons maandelijks overlegmoment waarbij de klant en alle betrokken partijen gedurende een halve dag de status van de campagnes bespreken.
    Agendapunten:
    Hebben we onze vooropgestelde KPI’s van afgelopen maand behaald?
    Wat moeten we bijsturen: creatie, strategie, media(budget) … ?
    Welke KPI’s stellen we voorop voor de komende maand?

  • Bouwen aan naamsbekendheid: check! We zien dat het merendeel van de bezoeken op organische wijze of zelfs direct naar de website verloopt. De naam ‘Crack’ geraakt dus ingeburgerd.

    Dit hebben we te danken aan onze awareness-ads via Google Adwords, alsook op Facebook, Instagram en via de display campagnes. Maar vergeet zeker ook niet onze radiospots die te horen zijn in Vlaanderen, Wallonië en Frankrijk. Tot slot zijn er ook de printadvertenties in La Dernière Heure, De Zondag en de vele folders die iedere maand bus-aan-bus bedeeld worden.

  • Daarnaast boeken we mooie opbrengstresultaten d.m.v. Google Adwords, specifiek gericht op de aankopen en acties, Google Shopping Feed en Facebook shopping.

  • Bij iedere follow-up evalueren we het gewicht tussen awareness- en conversie-inzet, maar we zijn er rotsvast van overtuigd dat er altijd een basis aan awareness-inzet nodig zal zijn, zeker als we onze doelgroep verder willen uitbreiden.

Crack online campagne AB
Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy