Opdracht

Hoe maak je voor Crack Meubelen & Keukens radiospotjes die zowel bij het corporate concept aansluiten en tegelijk promo zijn?

AB communicatie Anders Bekeken Waregem radiocampagnes Crack

Uitdaging?

Geruime tijd communiceren we voor Crack op verschillende platformen met het corporate concept ‘Alles om je echt thuis te voelen’. Maar hoe past radio, die vooral promo moet voeren, daarin?

Black Friday FR

De Franse meubelversie met een Black Friday promo-wagonnetje

0:00

Kitchen Days NL

De Nederlandse keukenversie met een Kitchen Days promo-wagonnetje

0:00

Cadeaucheque FR

De Franse keukenversie met een Cadeaucheque promo-wagonnetje

0:00

Oplossing

Het is een eeuwige discussie die opnieuw de kop opsteekt. Communicatiebureau’s willen op lange termijn bouwen aan een brand en doen dat graag aan de hand van corporate concepten. Deze geven het merk een gezicht en helpen top of mind te zitten.

Maar er is ook de realiteit en de noodzakelijkheid van de sales bij de klant. Heel terecht, want de verkoop is cruciaal. Een vijf- of zestal keer per jaar staan er themacampagnes gepland: Kitchen Days, Black Friday, Cadeaucheques, … om de Solden niet te vergeten! En radio is het ideale medium daarvoor.

AB brengt de oplossing door het eerste deel van de spotjes corporate in te vullen rond ‘Echt alles om je thuis te voelen’. Vervolgens hangen we er een wagonnetje aan met de promoboodschap. Luister maar.

Resultaat