Opdracht

Hoe komt Revor weer fris voor de dag met een onderscheidende merkpersoonlijkheid ?

Uitdaging?

Revor Bedding is een vaste waarde in de Belgische wereld van het slaapcomfort. Toch is het een minder bekende naam – wat meteen hun probleem schetst: Revor Bedding is goed, maar er ligt wat stof op het merk.

Ons strategische denkwerk helpt hen weer op het spoor. Het leidt ons hier te ver om de volledige strategie uit de doeken te doen, maar we delen wel graag enkele sprokkels uit onze aanpak.

Hoe zetten we de volgende stappen …

… van grijze muis naar herkenbaar merkimago?

… van rationele producent naar feel good inspirator?

… van afwachtende observator naar ondernemende doener?

… van aandacht voor de retail naar aandacht voor de eindconsument?

… van 100% focus op de producten naar een meer emotionele lading?

Oplossing

We stellen essentiële vragen: wat is de rol van Revor Bedding in het leven van de consument? Niet zozeer qua producten – die zijn bijzonder degelijk – maar vooral gevoelsmatig.

Met het antwoord ‘Revor Bedding gelooft dat plezier essentieel is in het leven’, kunnen we verder!

Want geen plezier zonder een goede nachtrust. Slapen is fun en garandeert pret overdag. Revor Bedding zorgt dat mensen zich goed voelen door ‘kleine pure gelukjes’ te creëren, een thuisgevoel, een eigen zalig nestje.

Tegelijk is Revor Bedding een one-stop-shop: de slaapexpert die je kan vertrouwen voor een kwalitatieve & stijlvolle nachtrust en die het je makkelijk maakt.

Resultaat

  • Een stevige herpositionering met relevante klemtoon die de consument aanspreekt klopt met waarvoor het merk Revor Bedding staat én waarmee het zich onderscheidt van andere spelers.

  • Een duidelijk kader en houvast voor het marketingteam om gericht op verder te bouwen.

  • Revor Bedding is … ach wat: lees het manifesto. Dat vat de brand essence perfect samen.
    Of lees hier onze blog over manifesto’s.

Revor manifesto

Robin Saelens - Marketingverantwoordelijke Revor Bedding

We kijken terug op een aangename samenwerking met het AB-team vol sympathieke en enthousiaste mensen. Ze maakten een analyse van ons merk, bekeken de merkidentiteit met een kritische blik en brachten verbeterpunten en opportuniteiten in kaart. De gemaakte analyse en bijhorende transitiepunten moeten het werkinstrument worden om ons merk nieuw leven in te blazen. Wij zijn zeer tevreden over het opgeleverde werk. Het biedt ons de guidelines om onze marketing aanpak te verbeteren.

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy