Opdracht

Hoe maak je een merk als Algist Bruggeman futureproof?

Uitdaging?

Reset het merk Algist Bruggeman. Voor professionele bakkers is Algist Bruggeman dé referentie in gist. Ze bieden ook broodverbeteraarsdesems en mixen & premixen aan. Alleen de positionering hinkte wat achterop.

 

Oplossing

Tijdens een intensief strategisch begeleidingstraject gaan we samen met de klant op zoek naar opportunititen en valkuilen voor de herpositionering van het merk Algist Bruggeman.

Veronderstellingen toetsen we aan de realiteit: tijdens focusgesprekken gaan onze brand strategen in overleg met verschillende stakeholders (bakkers, groothandels …). Het levert ons unieke inzichten op die we vertalen naar enkele concrete transities.

Speerpunten van de nieuwe marketing approach:

  • authenticiteit
  • benaderbaarheid
  • en de expertiserol van Algist Bruggeman

Die speerpunten zetten we meteen om in tal van uitwerkingen:

  • manifesto
  • huisstijl
  • SEO proof website
  • stand op de Broodway-beurs
  • receptenboekje …

Resultaat

  • Een steviger partnership tussen het merk en de bakker, die zijn eigen noden herkent en beantwoordt ziet in de expertise van Algist Bruggeman.

  • Alles keurig samengevat in het manifesto dat je hiernaast kunt lezen. Meer weten over manifesto’s? Lees er in dit blogartikel alles over.

Marnic Margot - Marketing manager

Het was een intens en strak traject dat we samen met enkele interne medewerkers en AB afgelegd hebben. Met op het einde van de rit ieders tevredenheid.

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy