Opdracht

Hoe maak je een merk als Algist Bruggeman futureproof?

Uitdaging?

Reset het merk Algist Bruggeman. Professionele bakkers kennen het merk goed, het is voor hen bijna een synoniem voor gist. Daarnaast zijn ook hun broodverbeteraarsdesems en mixen & premixen gekend bij dit B2B-publiek.

Alleen de positionering hinkt wat achterop.

Oplossing

Tijdens een intensief strategisch begeleidingstraject gaan we samen met de klant op zoek naar opportuniteiten en valkuilen voor de herpositionering van het merk Algist Bruggeman.

Veronderstellingen toetsen we aan de realiteit: tijdens focusgesprekken gaan onze brand strategen in overleg met verschillende stakeholders (bakkers, groothandels …). Het levert ons unieke inzichten op die we vertalen naar enkele concrete transities.

Speerpunten van de nieuwe marketing approach:

  • authenticiteit
  • benaderbaarheid
  • en de expertiserol van Algist Bruggeman

Die speerpunten zetten we meteen om in tal van uitwerkingen:

  • manifesto
  • huisstijl
  • SEO proof website
  • stand op de Broodway-beurs
  • receptenboekje …

Resultaat

  • Een steviger partnership tussen het merk en de bakker, die zijn eigen noden herkent en beantwoordt ziet in de expertise van Algist Bruggeman.

  • Alles keurig samengevat in het manifesto dat je hiernaast kunt lezen. Meer weten over manifesto’s? Lees er in dit blogartikel alles over.

  • Rebranding en nieuwe huisstijl steunen uiteraard op de waarden en bevindingen van het merk-DNA. Dat proef je meteen in onze versgebakken huisstijl en rebranding die we voor Algist Bruggeman ontwikkelden.

Marnic Margot - Marketing manager

Het was een intens en strak traject dat we samen met enkele interne medewerkers en AB afgelegd hebben. Met op het einde van de rit ieders tevredenheid.

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy