Opdracht

Herdenk het merk TAL via een grondige strategische oefening

Uitdaging?

TAL is een fantastisch merk van verlichting. Echt Belgisch, en tegelijk een wereldspeler. Qua producten zit alles snor, maar marketingwise ontbreekt het aan merkbekendheid en consistente merkinvulling en -uitstraling.

Dus: de goede zaken uit het verleden behouden en toch een nieuwe, weloverwogen richting inslaan die TAL onderscheidt van de concurrentie.

Oplossing

Allereerst bepalen we het brand DNA en schetsen we de transities: wie zijn we nu, waar willen we heen?

Volgende stap: een brand wheel, met consumer insights & brand insights die leiden tot de brand essence.

Extra aandacht gaat naar het finetunen van de aanpak naar verschillende B2B- & B2C-doelgroepen:

  • installateur
  • (interieur)architect
  • groothandel
  • lichtspeciaalzaak
  • projectontwikkelaar
  • en eindgebruiker.

We installeren de propositie van TAL als baken van rust, evenwicht, eenvoud en vertrouwen.

We definiëren de merkwaarden en vatten het nieuwe merkverhaal samen in een wervend manifesto en een moodboard.

Resultaat

  • Een helder dossier vol marketingstrategische aanbevelingen waarmee TAL aan de slag kan.

  • Het manifesto hiernaast wordt nu gebruikt als strategisch houvast voor TAL.
    Meer lezen over manifesto’s? Dat kan in dit blogartikel.

  • Vertaling van de strategie in een update van het logo én nieuwe baseline (‘Our light makes you shine’) & campagnebeelden naar verschillende doelgroepen.

  • Interessante extra’s, conform de strategie: twee strak vorm gegeven catalogi voor TAL en zustermerk Lithoss. Opvallend design in een overzichtelijke structuur gegoten, perfect voor het B2B- en B2C-publiek dat snel inspiratie en info zoekt.

Kristof Regnart - General Manager TAL & Lithos

We waren aangenaam verrast door de verfrissende strategische inzichten en de uitstekende creatieve output van AB. Een mooie samenwerking!

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy