8 keer totaal verschillend creatief werk. Maar altijd mét resultaat.
1. De Lyboverhalen: mooie HR-verhalen voor Lybover
De vondst: de Lyboverhalen. Echte verhalen van eigen Lybover-medewerkers. Hun storytelling maakt hen tot geloofwaardige ambassadeurs in de HR-campagne voor hun bedrijf. Ontdek vooral de succesfactoren: het zijn eye-openers, ook voor jouw employer branding.
2. Banden checken met Recytyre
Hadden we het over creativiteit mét resultaat? Hier zie: deze bandenspanningscampagne voor Recytyre was goed voor de YouTube Ads Leaderboard – de award voor de best bekeken commercial van het jaar.
3. Een “smashing idea” voor de European Open Tennis
Waarom zou je creativiteit altijd met grote, dure campagnes associëren? Voor de European Open Tennis bedachten we deze raamsticker. Zie je ze al voor je: de bestickerde wagens op de parkings van tennisclubs? Recht in het hart van de doelgroep. Een klein, fijn idee: game, set & match voor AB.
4. De “beeldvorming” voor Skylux
Doordenkertje: creativiteit zit soms ook in het creatieproces zelf. Voor Skylux dakramen maakten we beelden die op zich niet zo creatief waren, maar het proces errnaartoe en de uitwerking des te meer. Ontdek hoe ons idee van prille conceptschetsen evolueerde tot sfeervolle interieurbeelden. Een knappe mix van real life fotografie met 3D beelden.
5. Een ludieke wereldrecordpoging voor Initial
News hacking is een vorm van creatief inspelen op de actualiteit en zo nieuws creëren. Precies wat we voor Initial deden rond het thema “Veiligheid op het werk”. Niet door te focussen op het negatieve “pas-op-of-je-verongelukt-sfeertje”. Wel door te opteren voor een ludieke wereldrecordpoging n.a.v. de Werelddag voor gezondheid en veiligheid op het werk.
6. Gamification voor AEG
De briefing? “Promoot AEG-toestellen via een app en betrek mensen meer bij ons merk.” Het resultaat? de Nationale Kookenquête van AEG! Fun. Merkbeleving. Earned media (incl. VTM-nieuws). Bijna 3.000 nieuwe nieuwsbrief subscribers. En een pak relevante merkinzichten, consumentengegevens en bruikbare onderzoeksresultaten. Kijk hoe we dat fiksten voor AEG en ontdek meteen ook een tweede case ‘De waskrak’.
7. Radiospots: 9 creatieve recepten
Radio is een klassiek activerend medium. We gebruiken het vaak op die manier. Maar met radio kan je zoveel meer. Proef hier van onze 9 creatieve recepten, op smaak gebracht met 10 spots om van te lekkerbekken. Werk van AB en internationaal topwerk voor de creatieve fijnproevers!
8. Een grafisch toppertje met sales potentieel: de TAL lighting-catalogus
Waarom je ervan afmaken met een kurkdroge productopsomming als een catalogus ook een grafisch pareltje kan zijn? Ziehier onze TAL-catalogus: 516 inspirerende en enthousiasmerende pagina’s waar (interieur)architecten, projectbouwers, installateurs en consumenten behoorlijk lyrisch over zijn. Een klepper vol Belgisch lichtdesign en vakmanschap. En een booster voor de sales van TAL.